Ana içeriğe atla

İstifa eden askerlere yol haritası..


 Evet arkadaşlar, bu yazının herkese hitap etmediğini biliyorum. Ama silahlı kuvvetlerden ayrılmayı planlayan arkadaşlarıma subay, astsubay veya uzman olsun faydalı olacağına inanıyorum. Çünkü ben istifa etmeden önce bu tür yazıya rast gelemedim. Sıkıntı yaşadığım, keşke dediğim bazı konuları buraya yazarak bilgi vermek ve yardımcı olmak istiyorum. Askerlikle ilgisi olmayanlarda çevrelerinde gördükleri eski askerlerin haleti ruhiyeleri hakkında bilgi sahibi olurlar ve onları daha iyi anlarlar :)
   Ben 2012 yılı Ekim ayında Kıdemli yüzbaşı rütbesinde TSK'nden istifa ettim. Tabiki bu kolay bir karar değil emin olun. 4 yıl askeri lise, 4 yıl harp okulu ve 12 yıl hizmet. Toplamda 20 yıl ediyor. 35 yıllık hayatımda hiç azımsanacak bir zaman dilimi değil, özellikle çekilen cefalar göz önüne alınırsa. Tabiki istifanın çeşitli sebepleri var, eminim herkesin kendince sebepleri vardır. Ama muhtemelen ortak noktalarımız şunlar olacaktır; 
  • Çok kısa sürelerde tayin görüyoruz. Tam bir şehre, mesai arkadaşlarına, yapılan işe ve edinilen sivil arkadaşlara, çevreye alışmışken, hoop tayin,
  • Hiçbir zaman istediğimiz yerlere tayin olamıyoruz. Kara kuvvetlerinin devamlı olarak hakkımızda yaptığı bir plan var, ya da öyle olması gerektiğine inanıyoruz, inanmak istiyoruz. Çünkü tayin olunan yerlerin ne daha önceki görev yaptığımız yerlerle, ne gördüğümüz kurslarla, niteliklerimizle, ne ailevi durumlarımızla, ne de tayin isteklerimizle ilgisi var. Keşke bu işi bir makine yapsaydı, muhtemelen daha adaletli olurdu, böylelikle kimse ayrıcalıklı, torpilli olarak tayin göremezdi ve bizlerde silahlı kuvvetlerden soğumamış olurduk,
  • Özgürlük meselesi; Evet, ben istifa edince anladım. 20 yıl boyunca sanki yarı açık cezaevinde yaşamışız. Her şey yasak. En önemli, temel insan hakları bile. Sebep; istihbarat, "sen askersin, örnek olmalısın" toplum baskısı, "asker yemez, içmez, acıkmaz, yorulmaz" oldu emredersin, yüzük takamazsın yasak, bekarsın yalnız kalamazsın, motosiklet alamazsın tehlikeli, yok şu yaştan önce araba alamazsın, sen anam mısın babam mısın? saat 22:00 den sonra dışarı çıkamazsın ve giremezsin. Sen kimsin benim evime ne zaman girip çıkacağıma karışıyorsun? izin alacaksın yok o tarihte alamazsın, bayramda eve gideceksin garnizonu terk edemezsin. Senelerdir kandırıldık. Özellikle niteliği olmayan, tek özelliği bizden daha önce asker olmuş rütbeliler ve onların getirdiği saçma kural ve emirlerden dolayı. 
  • Komutan denen kişi; Komutan lider olmalı aynı zamanda, örnek olmalı, benden daha bilgili olmalı, güçlü olmalı, prensipleri olmalı, yalancı ve korkak olmamalı, işini yapmalı ama aynı zamanda beni de koruyup kollamalı. 12 yıllık askerlik hayatımda nadiren rastladım bu tür insanlara. Genelde komutanlar, amirler, rütbeleriyle iş yaptırır. Zayıflıklarını, eksikliklerini, acizliklerini sertlikleriyle, uzak durmalarıyla ve mantıksızlıklarıyla kapatırlar. Yerine getirilemeyecek emir verirler, savunma ve ceza verirler. Sizi astlarınızın, üstlerinizin yanında zor duruma düşürürler. Evet, ne yazık ki bu tür insanlar var bizi soğutan. Siz bunların karşısında asla eğilmeyin, karşı koyun. Artık eskisi gibi değil, hakkınızı aramaktan korkmayın ve mücadele edin.
  • Askerlere hak edilen değerin verilmemesi; Sivil halk bizi anlamayabilir, bizi takdir etmeyebilir. Çünkü onlar ne bizim yaptığımız mesaiyi, çok klasik mesai mefhumu olmaksızın çalıştığımızı, ne tuttuğumuz nöbetleri, ne arazide donduğumuz, yandığımız geceleri, ne yaşadığımız zorlukları bilebilirler. Ama bunu üstlerimiz, amirlerimiz bilir, bilmek zorunda. Ama bildikleri halde hala bize hak ettiğimiz değeri vermiyor ve saygı göstermiyorlarsa bir sorun vardır. Genelde yaşananda budur. Şartları zorlayın, önemli olan koldaki, omuzdaki, yakadaki rütbe değil o kişinin bilgeliği, tecrübesi, insanlığı ve zekasıdır. Zaten hepimizin askeri kurallar ve hiyerarşi gereği gerekli saygıyı gösterip emirlere itaat edeceğine inanıyorum.  
   Askerliği bırakmak için genel sebepler bunlar bence, ama sizlerin mutlaka daha başka özel sebepleri olabilir. Kendimize eziyet etmeyelim, hayat kısa. Şimdi ütğm nim, işte 3-5 yıllık uzmanım veya üçvş um, biraz daha sabredeyim rahatlarım. Yok. Bnb, albay olunca fark edecek mi, yine tayin olacaksın ailenden uzaklaşacaksın, denetlemeci gelecek saçma sapan inanmadığı ve senin de inanmadığın şeyler yaptıracak, söyleyecek. Bçvş oldun bitti mi, hayır, yine bl astsb olacaksın, nöbeti, depoyu, personel işlerini, evrakları senden soracaklar, çocukların kocaman olmuş yine saçma sapan bir yere tayin olacaksın, bir sürü özlük hakkın verilmemiş ve verilmeyecek. Kıdemli uzman oldun, yaş 40, bitti mi, hayır. Adın yine uzman. İyi personelle çalışırsan sorun yok, hadi kötülere denk geldin. Nöbetleri sen tutarsın, maaştan memnun değilsin, özlük hakkı desen zaten yok, değer verilmiyor, paralı asker gibi sür dağlara, teröristin önüne, beğenmedin bir sürü teste tabi tut, şartlar getir, yok benim eşim akrabam üniversite mezunu sizden az alıyor de. Zararın neresinden dönerseniz kardır. Ama önemli olan pişman olmamak, bir gün bile arkaya bakmamak, o günleri aramamak. Bunun içinde bu işe inanmalısınız ve istemelisiniz. Dışarısı cennet değil. Aynı karizmayı, gücü, maaşı, aynı çalışma ortamını bulamayabilirsiniz. Ama daha fazlasını elde etmeniz de elinizde. 
   Evet canınıza tak etti ve mesleği bırakmaya karar verdiniz. Kesinlikle bırakmadan önce iş aramaya başlayın. Kara havacı ve havacı iseniz o başka, ama benim gibi karacı iseniz dışarıda kimse bizi kapışmıyor, bilginiz olsun. İşin kötüsü yapabileceğimiz tek işin güvenlik olduğu gibi yanlış bir algı var. Muhtemelen bu bizden önceki komutanlarımızın bıraktığı yanlış bir etki. Ayrıldıktan sonra bulunmaz mı, bulunur. Ama kısa bir dinlenme süresinden sonra istediğiniz işe girmeniz ideal bence. Şimdi 2014 döneminde dilekçenizi vereceksiniz gibi düşünelim. Şimdiden yani nisan 2014 ten itibaren cv nizi (mutlaka örneklerine internetten bakın, güçlü yanlarınızı ortaya çıkarın, tsk ile ilgili olan kurs ve başarıları yazmayın, yararsız bilgiden sakının) hazırlayın ve www.kariyer.net, www.secretcv.com, www.elemanonline.com ve www.linkedin.com gibi iş bulma sitelerine koyun. Bizim gibi eski askerlerle ilgilenenler yok mu, var. Doğu anadolu bölgesinde güvenlik işleri, yurt dışında güvenlik, güvenlik müdürlükleri, bodyguardlık, eğitmenlik gibi. Benim hatam "ne olursa olsun, bir yerlerde işe başlayayım" demedim. İş seçtim ve biraz bekledim. Tavsiyem iş seçmeyin, bir yerlerden başlayın. Hem birikimlerinizi yememiş olursunuz, hem de iş sahibi iken başka bir iş aramak daha kolay. 
   Ben ayrılmadan önce 2 yerle görüşmüştüm. Birisi güvenlik şirketi idi, biriside otel güvenliği idi. Ayrıldıktan sonra gittiğimde ise bin bir türlü mazeretler sıraladılar. Sözleşme imzalamadıktan sonra inanmayın, işinizi sağlama alın. Dışarıda ayıp diye bir şey yok. İşe girin, baktınız daha iyisini buldunuz, ayrılırsınız. Ben kıbrıstayken dilekçemi Mayıs ayı içerisinde vermiştim. Emirleri takip edin, o ay içinde yayınlanıyor. Zamanında dilekçenizi verin ve karanetten yapmanız gerekenleri öğrenin. Personel sb-astsb na güvenmeyin, ben kaç sefer kendi işimin peşinden koştum, yoksa yetişmeyecekti. Ya evraklar hatalı gitmiş, ya da zamanında gitmemiş. Bu kendi işimiz, senelerdir olduğu gibi kendi işimiz, özlük haklarımız için bizden daha iyi kimse uğraşmaz. Dilekçe sizden çıktıktan sonra gerekli belgeleri hazırlayın, özellikle silahınızı (10 hizmet yılını doldurduysanız) alacak iseniz 2 nüsha o belgeyi, askeri giriş kartı (kendiniz ve varsa eşiniz için, anne babaya yok) hazırlık yapın, tb komutanının imza hanelerini imzalattırın ve sizden bu belgelerin istenmesini bekleyin. Ben 12 yılı doldurduğumda yeşil pasaport almıştım, tavsiyem ayrılmadan önce o işi de halledin, sonra zor olur.

   NE İŞ YAPABİLİRİZ? 
  •    GÜVENLİK:
    En kötü ihtimalle bunu yapabiliriz. Ama ister güvenlik müdürü, ister görevli, isterse böyle bir kurumda yönetici olalım, silahlı-silahsız güvenlik görevlisi kartı ve belgesi almamız gerekiyor. O da bir kursa gideceksiniz, düzenlenen sınava gireceksiniz, atış yapacaksınız, sağlık raporu alacaksınız ve devlete harç ödeyeceksiniz :)) Bu işlemlerin sonunda kursun, sağlık raporunun fiyatına göre 1000 küsur tl ye belgenizi alıyorsunuz. Güneyde güzel bir otelde güvenlik müdürlüğü yapılabilir. Ama birincisi çok az para veriyorlar, maksimum 2000 tl. İkincisi bana resmen dedikleri şu oldu; "Otelimizde sizin gibi profesyonel bir güvenliğe ihtiyacımız yok. Ayrıca eski askerler çok disiplinli oluyor, hem müşteriyi hem görevlileri bunaltıyor" Yani dışarıda güvenlik işi çok profesyonel değil. Şirketler bu konuda daha cazip, ama bu yerlerdede 1 tane güvenlik müdürü var, bekle bakalım adam emekli olsun veya istifa etsin. Dezavantajı onlarca memur, mühendis veya görevli varken 1 tane müdür olması. Ben çok tavsiye etmiyorum, ama yurt dışında bazı seçenekler var. Afganistan'da ve Irak kuzeyinde özel güvenlik olmak isterseniz rahatlıkla iş bulabilirsiniz. Güvenlik şirketi de açılabilir ama piyasa doymuş diyorlar, pek tavsiye edilmiyor. Ben gördüğüm onlarca kursu yazdığımda (Özel kuvvetler, Ranger, Koruma, Meskun mahal, Tanıma Teşhis gibi) bunların sivilde pek fazla işime yaramadığını gördüm. Ama mesela ben bodrumda bir özel koruma teklifi almıştım, kısa bir süre için değerlendirilebilir. Ama ingilizceniz varsa nitelikleriniz uyuyorsa ABD'nin diplomatik temsilciliklerini deneyebilirsiniz, bence verdikleri ücret güzel, sadece bir ingilizce teste tabi tutuyorlar, işte adresler http://turkish.turkey.usembassy.gov/insan_kaynaklari.htmlhttp://istanbul.usconsulate.gov/job_opportunities.html
  • YURT DIŞI:
   Bekarsanız en cazip seçenek bu. Sizi bağlayan bir şey yok, istediğiniz yere gidip, istediğiniz insanlarla çalışma imkanı müthiş bir fırsat. Ama önce niteliklerimize uygun mu ona bakmamız lazım. Mesela ben Minsk'e gidince orada kalmak istedim, ama bu özelliklerle ya asker, polis olabilirdim, ya da bir otelde görevli. Kendimizi ileriye dönük hazırlamamız ve ona göre uluslararası geçerli sertifika, belge almamız lazım. En basit örnek, bilgisayar programcılığı, web dizaynı gibi. Her ülke ve dilde yaklaşık aynı işler. Amerika'da asker olmayı seçebilirsiniz, uygun nitelikleriniz varsa. Veya kanada, avustralya ordularında bir süre çalışabilirsiniz Avustralya ordusu için/) Birleşmiş milletler ve natonun ilgili sayfaları var (Birleşmiş Milletler ve Nato) buralara başvurabilirsiniz, ama sonuçlanması uzun sürebilir.
  • ÜNİVERSİTELER, ÖĞRETİM ELEMANLIĞI:
   Eğer yüksek lisansınız, doktoranız varsa üniversitelerin ilanlarını takip edin. İrtibata geçin. Bir çok üniversite, özellikle büyük şehirlerde olmayanlar, bu tür ilanları yayımlıyor. Buna hazırlı için en yakın zamanda bir Ales ve YDS notunu alıp kenara koyun, hazır bulunsun.
  • İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI:
   İş güvenliği uzmanı olmak için bir kurs alıyorsunuz, yerine göre 1500-2000 tl arasında, sınavı kazanırsanız 400 tl harç ile belgenizi alıyorsunuz. (irisakademi / Ankara) İlk alınan C sertifikası ile inşaatlarda çalışamıyorsunuz. B veya A alırsanız işinize yarayabilir. Normalde yapılan çok iş yok, sorumlu olduğunuz bina, inşaat veya personelin iş güvenliği konusunda kontrollerini yapıp eksikleri gidermesi için yetkilileri uyarıyorsunuz, önlemleri alıyorsunuz ve personele eğitim veriyorsunuz. Gerekli mevzuatı takip edip bilmekte fayda var. Tabiki bir kaza olduğunda önlem almadıysanız veya gerekli birimlere iletmediyseniz sorumlu sizsiniz. Ama biz buna zaten TSK'den alışığız. Bence uzmanlığın güzel yanı yurt dışında da firmaların şantiyelerinde, inşaatlarında uzman olarak çalışabiliyorsunuz. Düşünürseniz sertifika almak ve bir üst sınıfa geçmek için yapılan sınavlar çok sık olmuyor. Bir an önce kaydolun, uzaktan eğitiminizi alın, kursunuzu görün, stajınızı yapın ve sınavı bekleyin. Alın, kenarda dursun.
  • KENDİ İŞİMİZİ YAPMAK:
   Birikiminiz, tecrübeniz, cesaretiniz varsa ne ala :)) Bence bu konuda tecrübe şart. Biz piyasayı bilmiyoruz, alışık değiliz. Kandırılabiliriz, batabiliriz. Bu konuda bir kaç kötü örneğe şahit oldum. Sivilde güvendiğiniz bir arkadaşınız, akrabanız varsa düşünün. Bir süre zorluk çekip sonra çok iyi kazanmanız mümkün, ama riskli.

  • İÇ DENETÇİLİK:
  Ben biraz araştırdım, denenebilir. Tabiki bir sınavı var, dil notu isteniyor ve eğitim almanız gerekiyor. İlgilenirseniz ilgili adresler bunlar; iç denetçilik ana sayfamemurlar.net konuyla ilgili haberler
  • AÇIKTAN ATAMA:
   Memurluktan ayrılıp yine memurluğa girme. 657 sayılı kanunun 92nci maddesi, (657 sayılı kanuna buradan bakabilirsiniz). İstifa ettikten sonra silahlı kuvvetlerden gerekli evraklarımızı alıyoruz ve bulabildiğimiz her kamu kuruluşuna başvuruyoruz. En iyisi direk olarak varsa başkan veya yardımcısı ile görüşmek. İnsan kaynakları ve personel müdürleri çözüm olmayabilir, çünkü bu tür yerlere başvuru çok fazla, o yığın içinde cv miz kaybolabilir. Yetkililer ile görüşemezsek yazı işleri vasıtasıyla resmi olarak dilekçemizi veriyoruz ve bir süre sonra adresimize yanıt geliyor. Boş kadrolar pek yayınlanmıyor, en iyisi oralarda çalışan arkadaşlarımızla irtibat halinde olmamız. Kamu ile ilgili konularda yüksek lisansımız olursa işe girmek için avantajımız olur. Yoksa sadece "askerdim, istifa ettim geldim" demek diğer yüzlerce aday arasından sıyrılmamıza imkan vermiyor. Subaylar için şunu söyleyebilirim, sistem mühendisliğinin işe yaradığı yer göremedim :)) en yakını endüstri mühendisliği, onunla da farklı yönleri var. Dışarıda en çok iş yapanlar bence uçak mühendisliği, elektrik, elektronik bölümleri, makine ve inşaat mühendislikleri. Tabiki bu benim gözlemim. "Ben yıllarca bölük, batarya komutanlığı yaptım, yüzlerce askere emir komuta ettim, aracım, binam, sorumluluğum vardı, şöyle operasyonlara katıldım" ))) yetmiyor. Bunlar silahlı kuvvetlerde yapıldı ve bitti, artık bize anılardan başka faydası yok. Tavsiyem memleketinizden başlayın, yaşamak istediğiniz şehirlerdeki kamu kurumlarına sırayla cv nizi ve dilekçenizi verin, takip edin. Haklarımızı (emekli ikramiyesi ve emekli maaşı, yıpranma tazminatı, izin, özlük hakları gibi) kaybetmeden almanın en iyi yolu bu.


  • ÖZLÜK HAKLARIMIZ:
    Hizmet Birleştirme

    Özel sektörde oluyor mu bilmiyorum ama kamu sektöründe bunu yapmamız gerekiyor. Harp okulu mezunlarının emekli sandığı kesintileri harp okulundan itibaren başlıyor biliyorsunuz. Daha önce çalıştığımız yılların ve hizmetin birleştirilmesi maksadıyla emekli sandığına bir dilekçe gönderiliyor. Kısaca içeriği şu; Kendime göre örnek veriyorum, "Ben 1996 yılında kara harp okuluna girdim, 2000 yılında piyade subayı olarak mezun oldum, 8 sene paraşütçülük yaptım, safahatım şu şekildedir, hizmet ettiğim sürenin birleştirilmesini/eklenmesini istiyorum" şeklinde. Tabiki bunu TSK'nden aldığımız "Hizmet belgesi" ve "Terhis belgesi" ile destekliyoruz. Ben bunun yanına ayrıca 8 sene aktif olarak paraşütçülük yaptığımı ve emekli olduğumu da eklemiştim ama bir değişiklik olmadı. Kanuna baktığımda paraşütçülüğün ve dalgıçlığın da bir yıpranması var, onun etkisini araştırıyorum. Bu belgeleri ve dilekçenizi hazırlayıp sosyal güvenlik kurumuna gönderiyoruz. Benimkinin cevabı yaklaşık 4 ay sonra geldi. Scan edebilirsem buraya da koyabilirim, kamuda 19 yıl 4 ay gibi bir süre hizmet ettiğim ve bu hizmetin toplam süreye eklenerek devam ettiği yazıyordu. Böylece herhangi bir hak kaybına uğramamış oldum. 

Genel Sağlık Sigortası 

    Çalışırken farkına varmadığımız, ama işten ayrılınca binlerce insana dert olan bir konu. İşten ayrıldık, istifa ettik. 3 ay daha sağlık imkanlarından faydalanabiliyoruz. Tabiki ben muayene oldum, yine normale göre fazla ücret veriyoruz, muayene de ücretli, ilaç da. Aslına bakarsanız tamamen zararlı bir uygulama, vatandaşı sömürmek için geliştirilmiş bir sistem kanımca. 3 ay sonunda hala çalışmıyorsanız çalışmadığınızı belirtmeniz veya bir aylığınız varsa bunu sgk ya bildirmeniz gerekiyor. Buna "gelir testi" deniyor. O teste girip sizden yapılacak olan kesintiyi en az miktardan yaptırabilmeniz için. Yani çalışmıyorsunuz, sağlık imkanlarından faydalanamıyorsunuz ve devlet sizden para kesiyor, haraç alıyor yani. Ben bunu bilmediğim için gelir testine girmedim ve en yüksek miktardan kesinti yapılmış, 1 yıllık kesinti yaklaşık 1000 tl. Şimdi konuyla ilgili bir dilekçe yazdım, kesintinin en alt tutardan yapılması veya faizin kaldırılması maksadıyla. Ancak haberleri takip ederseniz şu sıralar (yani 2014 nisan ayında) GSS affı gündemde. Bu af çıkarsa ne olacak, çok şey beklemeyin. Ana para yine kalacak, ya faizi sıfırlanacak, ya en alt düzeyden kesinti yapılacak ya da borç taksitlere bölünecek. Binlerce insan mağdur durumda, umarım bu kanun çokça konuşulan "torba yasa" ile en kısa zamanda çıkar.   

Kademe İlerlemesi

    Yine 657 sayılı devlet memurları kanununda diyor ki 8 yıl boyunca ceza almadıysan bir kademe ilerlemesi alabilirsin. Bunun için eğer ispatlayabiliyorsanız 8 yıl ceza almadığınızı gösteren belgeyi gerekli yere iletmeniz gerekiyor, sizde böyle bir belge yoksa dosyanızın bulunduğu yere bir yazı yazarak ilgili belgeleri istiyorsunuz. Kara kuvvetleri genellikle dosyalarımızı göndermediği için her ihtiyacınız olduğunda emeklilik/istifa şubeye dilekçe yazmanız veya aramanız gerekiyor. İlgili kanun maddesi de şöyle
 " Madde 37 – (Yeniden düzenleme 29/11/1984 - KHK - 243/2 md.) 
Bu kanun hükümlerine göre öğrenim durumları, hizmet sınıfları ve görev unvanları itibariyle azami yükselebilecekleri derecelerin dördüncü kademesinden aylık almaya hak kazanan ve son sekiz yıllık süre içinde herhangi bir disiplin cezası almayanların kazanılmış hak aylıkları kadro şartı aranmaksızın bir üst dereceye yükseltilir. "

Dil Tazminatı

    Kamuda tabiki bu hakkımız devam ediyor. KPDS veya yeni haliyle YDS nın artık geçerlilik süresi yokmuş. Yani mesela B notu aldıysanız bunu kurumunuza veriyorsunuz ve tazminat almaya başlıyorsunuz. Ama zamanla kurunuz düşmeye başlıyor, 5 yıl içinde kurunuz c ye düşüyor, sonraki 5 yılda tazminatınız kesiliyor. notunuz varsa sonuç belgesini personel müdürlüğüne verebilirsiniz.

Sosyal Güvenlik ve Emeklilik Konusunda Bir Bilgi (Aralık 2015)

    Yazılarımızı ve yorumlarımızı okuyan bir Personel Astsubayımız bizimle bir bilgi paylaştı. Ben ilk istifa ettiğimde buna benzer bir konuyu SGK dan duymuştum ama onlar bile emin değillerdi. Arkadaşımız emeklilikle ilgili bilgiyi bize aktardı, ben aynen yazıyorum, umarım faydası olur. 
    TSK dan istifa edip kamu kuruluşlarında emekli sandığı üzerinden emekli kesenekleri devam ettiği takdirde emeklilik yaşında bir değişiklik olmuyor (müspet), ancak SSK ya da Bağkur üzerinde kesenek yatırılır ise fiili hizmet süresi yaştan düşülmüyor.. Böylece emeklilik yaşı daha da ötelenmiş oluyor (menfi) .
Ek gösterge yüksek iken ayrıldıklarında daha düşük ek göstergeli bir memuriyette başlanır ise emekli kesenekleri yüksek olan ek gösterge üzerinden yatırılır fakat maaş işgal ettikleri kadro derece üzerinden hesaplanır.


           
   

    
      

Yorumlar

  1. Allah razı olsun,çok faydalı bir yazı olmuş,siz sonuç olarak,rotanızı nasıl ayarladınız,şuan hangi kurumda,ne kadar maaş ile,hangi şartlar altında görev yapıyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu bugün okuyabildim. Ben şu an Eskişehir Tepebaşı Belediyesinde Strateji Geliştirme Müdürlüğünde çalışıyorum. Tatmin edici bir maaşı var. Derece kademem 2/1. Güzel olan fazla mesaisi, nöbeti ve hafta sonu mesaisi olmaması. Ayrıca kamuda devam ettiğim için bir çok avantajı var, en basitinden 30 gün iznim olması, 13 yıllık bir kamu hizmetim olması ve emeklilik maaşı/tazminatı gibi. Sadece TSK'daki kadar bir maaşımız yok, o da göz ardı edilebilir çünkü kendime fazlasıyla zaman ayırabiliyorum. Ben öncelikle kamuya girmenizi tavsiye ederim.

      Sil
    2. merhaba 11 yıldır TSK'da çalışmaktayım.Araştırmalarım esnasında kafama takılan bir konu hakkında tecrübenize ihtiyacım var; istifa edip bir kamu kurumunda memur olarak çalışmaya başlarsam emekli sandığı kanununda bir madde okudum aynen aktarıyorum;
      (Ek paragraf: 17/9/2004-5234/3 md.)657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak en az on yıl çalıştıktan sonra, memurluktan çıkarılmış olanlar ile aynı Kanunun 96 ncı maddesi kapsamına girenler ve anılan Kanunun 48 inci maddesinin (A) bendinin (5) numaralı alt bendinde aranan nitelikleri kaybedenler hariç olmak üzere herhangi bir nedenle memurluktan ayrılmış olanlar, memurluktan ayrıldıkları tarihten itibaren altı ay içinde yazılı olarak Sandığa başvurmaları ve emeklilik keseneği ve kurum karşılıklarını ait olduğu ay içinde Sandık hesabına yatırmaları şartıyla başvuru tarihini takip eden aybaşından itibaren Sandıkla ilgilendirilirler.

      Sandığın diğer iştirakçileri de 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olanlar ile aynı esaslar çerçevesinde bu uygulamadan yararlanabilirler. Bunların emeklilik keseneklerine, emeklilik keseneğine esas aylık, derece ve kademeleri ile ayrıldıkları göreve ilişkin ek göstergeleri esas alınır ve Sandığa emekli keseneği ödedikleri her yıl için bir kademe ilerlemesi ve eğitim durumları itibariyle 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre yükselebilecekleri dereceyi geçmemek şartıyla her üç yıl için bir derece yükselmesi uygulanır. Ancak, bu süreler, tekrar Sandığa tabi bir göreve başlayanlar için de geçerli olmak üzere emeklilik ikramiyesinin süre ve miktar yönünden hesabı ile kazanılmış hak aylıklarının tespitinde dikkate alınmaz. Bu şekilde Sandıkla ilgilendirilenler bu Kanunun uygulanmasında isteğe bağlı iştirakçi olarak kabul edilirler.
      Şimdi sorum şu tekrar memur olur isem derece ve kademe ilerlemesi veriyor, 1/4'ünden emekli olduğumu düşünürsek yukarıda yazılanlara göre, emekli maaşımı askerlikten istifa ettiğimdeki örneğin 3/1' indeki ek göstergem ve 11 yıl üzerinden emekli ikramiyesi mi alacağım? Sizin durumunuz nedir, yardımcı olursanız sevinirim..

      Sil
    3. Merhaba, ben konuyu bilmediğim için insan kaynakları müdürlüğüne danıştım. Çalıştığınız 11 yıl için 3/1 'indeki ek göstergeden kesinti yapılacağını ve hak kaybımınızın olmadığı, ancak kamuya tekrar girdiğinizde yeni ek göstergeden işlem yapılacağını ve ikisinin birleştirileceğini söylediler. Ama emekli olduğumuzda muhtemelen ek göstergemiz çalıştığımız pozisyona göre olacak, ve tahminen biraz düşecek. Daha detaylı bilgiyi de sadece emekli sandığından alabileceğimizi söylediler. Ben yıpranma sürelerim ve hizmet sürem ile ilgili bir dilekçe yazmıştım, 1-2 ay içinde resmi yazıyla dönüş yaptılar. Kolay gelsin, sivil hayatta görüşmek dileğiyle :)

      Sil
  2. Merhaba benim esim astsubay bu yil Tskdan istifa edicek hatta bu hafta buyuk ihtimalle. 1.5 yildir evliyiz ben de memurum yani ogretmenim. esimin yanina es ozrunden gelmistim ve zorunlu hizmetim yarim kalmisti. 1 yil icinde esimin is evraklari tekrar istenecek bu sure zarfinda durumlar biraz karisacak. Yasadigimiz il ve cevre illerdeki belediyelere basvuru yapacak ama ne olur bilemiyoruz. Internette dolanirken tesaduf eseri yaziniza denk geldim sizin adiniza sevindim. Tayin surekli yer degistirme aidiyat duygularini yasayamadigimiz korkuyoruz. herseyi daha simdiden erteliyoruz. Belediye basvurularinda yapmamiz gereken tam olarak nedir? Yasadigimiz il (izmir) ve cevre ildeki belediyelere basvuracagiz 1 yil icinde sizce geri donus olur mu ? tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar...bende TSK'dan istifa ettim eşim öğretmen zorunlu hizmeti var...emeklilerde oldugu gibi 6 ay içerisinde 1 defa mahsus ikamet iline atanabilir mi?

      Sil
    2. Merhabalar...bende TSK'dan istifa ettim eşim öğretmen zorunlu hizmeti var...emeklilerde oldugu gibi 6 ay içerisinde 1 defa mahsus ikamet iline atanabilir mi?

      Sil
    3. Merhaba, benim konu hakkında bilgim yok, Y.C adlı okuyucu Ağustos ayında soru sorduğuna göre muhtemelen bahsettiğiniz durumu yaşamış olabilir :) İyi günler.

      Sil
  3. Merhabalar, öncelikle hayırlı olsun. Verdiğiniz karar zor bir karar, niyetine girmeniz bile bir başarı. Aslında benim tavsiyem önce işi bulmanız, garantilemeniz daha sonra istifa etmeniz. Çünkü işin garantisi yok, bir süre boşta bekleme ihtimali de var. Borcunuz taksidiniz varsa zorluk çekebilirsiniz. Belediyelere, bakanlıklara, üniversitelere veya başka kurum ve kuruluşlara başvurabilirsiniz. Tavsiyem cv nizi insan kaynaklarına verip çıkmayın. Belediye ise mutlaka belediye başkan yardımcıları ile görüşmeye çalışın. Diğer kurumlarda ise en az müdür seviyesinde görüşmeler yapın, yoksa cv niz yüzlerce kağıt arasında kaybolur gider. İl, ilçe ayırmamanızı tavsiye ederim, girdikten sonra naklen atama olabilirsiniz. Önemli olan bu sancılı dönemi atlatabilmek ve kamuya tekrar girebilmek. Eşiniz ayrıldığı gibi aynı derece ve kadroda görev yapamayabilir, ama sorun etmeyin hak kaybı çok olmuyor, zamanla arayı kapatabilirsiniz. Bence eşiniz yıllık izin alsın, cv sini eline alıp önce izmirdeki tüm ilçe, belde ve büyükşehirdeki kurum ve kuruluşlara gitsin. Cv yi versin ve mutlaka bir yetkiliyle görüşsün, diğer yüzlerce insandan farkı olduğunu anlatsın, niye onu seçmeleri gerektiği ve çalışma disiplini gibi konularda bilgi versin. Bunun utanması sıkılması yok, 50 yere başvuracaksınız, belki 1 yer cevap verecek. Başvuruları yaptıktan sonra beklemeye başlayın, olumsuz cevaplar genelde çabuk geliyor. İşe çabuk girmek biraz tanıdık, biraz da şans meselesi. Bekleme döneminde kurum kuruluşların sitelerini takip edin ve boş kadro durumuna bakın. Bunun dışında stres yapmayın ve asla yaptığınızdan pişman olmayın :) Sivil hayatta mutlu olmanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Muhteşem bir paylaşım olmuş elinize yüreğimizde sağlık herkes bu vatan için ölmek için girdi bu şanlı orduya nitekim mermiye koştuğumuz zamanlarda oldu ancak bizlere ihtiyaç olmadığı her an bi soysuz çıktı bizleri soğuttu bu meslekten dışarda en ufak bi vasfı olmayacak kuş beyinli egolu insanlardır tüm bunların sebebi.Ekliyceğim tek bir şey yaş 35 i geçmeden KPSS seçeneğinin değerlendirilmesidir bence.10 sene dolduğunda genelimiz 30-32 yaş aralığında oluyoruz buda demek oluyorki genel yetenek-genel kültürden 2ila 3 sınav hakkimizin olduğu bence kimseye minnet etmeden cv vs vermeden biraz gayretle hiç bi hak kaybetmeden kamuda memur olmanın en güzel yolu saygılar...

    YanıtlaSil
  6. Haklısınız aslında. Açıktan atama bizim en doğal hakkımız bile olsa, yinede atanabilmek için çok çaba sarfetmek gerekiyor. İşimiz ya tanıdıklara, ya da şansa kalıyor. Ayrılma planı olan genç arkadaşlarımızın önceden plan yapıp sivil hayata daha hazırlıklı geçiş yapmaları gerekiyor. Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. İsteyerek, seve seve, gönülden gittiğim, çok güzel bir mesleğim varken; bir an önce mesleki tecrube edinmem gerekirken, dualarımdaki subay üniformasını giymek için maddi birçok şeyden feragat ederek katıldığım Türk Silahlı Kuvvetlerine öncelikle şükranlarımı sunuyorum.
    27 yaşında gittim askere iki üniversite tecrubem olmuş adını hatırlayamadığım bir çok insanla yaşlısı genci kızı erkeği çok tanıdığım insan oldu. Yapı gereğiyle kişilik tahlili yapmayı da sever ve kolayına yanılmam.
    Tabiki saygı duyuyorum fakat askerlik görevinden ayrılmak isteyen arkadaşlarımda genellikle şunu gördüm. Kendileri evrenin en şerefli mesleğini evrendeki en şerefli orduda icra etmeyi kendilerine :zorunluluk(aile baskısı), zıplama basamağı(maddi sıkıntılar), saygınlık kazanma(aşağılık kompleksi) gibi sebeplerden ötürü seçtikleri için yararsız yorumlar içine düşmüşlerdir. örneğin TSK dan ayrılıp sivil bir devlet kurumuna atanmayı kendilerine hak gördükleri gibi.. Sayın idareci askerler bu mesleği yapmak için insanda aşk olması lazım bu aşk peygamber ocağından yükselen vatan aşkıdır. Siz sanıyormusunuz ki sivilde rutbe yok daha dün bir üst amirim şantiyemi ziyarete geleceği için kardeşimin yemin törenine katılamadım. Ne pozisyonda çalıştığımı ne maaş aldığımı isterseniz de açıklamıyım :)
    Tayin durumu gerçekten can sıkıcı olabilir ama asıl önemli olan silah arkadaşlığı gibi kutsal birşeyin kısa süreli olmasının verdiği üzüntü olması gerek.
    Yorumlarınızı okuduğumda bana ailesinin borcunu ödemek için, iş bulmakta zorluk çeken, veya kuradan istemeye istemeye yedek subay olan bazı arkadaşlarımı hatırlattınız onlarda aynı şeylerden şikayetçiydiler. şimdi biraz da kıyas yapalım :
    Teknik üniversite mezunu bir mühendis okulunu zaten büyük ihtimalle zamanında bitiremiyor ve geceleri sabahlara kadar ders çalışıyor aynı zamanda yaz tatillerinde köyünde o sıcağın altında bahçede çalışıyor diploma için buna karşılık harbiyeliler senede bir bi haftalığına tatbikata çıkıyor. Bir mühendis meslek hayatının ilk yıllarında asgari ücrete yakın maaş alıyor ama yeni teğmen bu maaşın 3 katı. Yeni öğretmen olmuş bir bayan doğuda şark görevine giderken asker eşleri korunaklı lojmanlarda çocuk büyütüyor. Emekli olununca alınan ikramiyelerdeki uçurumdan zaten bahsetmeyelim. Ha bi de yedek subaylardan kesilen Oyak tazminatını da size paylaştırıyorlar gerçi aşkla çalışana helali hoş olsun.
    Çoook şey yazarım TSK nin birçoğunuzun hiç elde edemeyeceği imkanları size nasıl sunduğuna dair ama sessiz kalmam silahlı kuvvetlerden ayrılmayı hiç düşünmeyeyen kahramanların sizle aynı uniformayı giydiklerinden utanç duymasınlar diyedir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Silahlı Kuvvetler çok büyük ve güçlü bir kurum. Bünyesinde binlerce personeli, arazisi, binası ve aracı var. Böyle geniş bir sorumluluk alanında aynı kaliyeyi sağlamak gerçekten çok zor. Gerek personel gerekse de personele sağlanan imkanlar olsun. Yani işini gerçekten severek yapan, çabalayan, zeki insanlar olduğu gibi, şans veya yardım sonucu orada bulunan, kalitesiz, bulunduğu makama yakışmayan insanlar da var. Ama bu sadece Silahlı Kuvvetlerde değil kamu sektöründe ve özel sektörde de mevcut. Ancak karar verici konumuna gelirsek bu insanları ayrıştırabilir ve kurumdan uzaklaştırabiliriz, aksi takdirde sadece izleyip durumdan şikayetçi olabiliriz.
      Asteğmenler ve erbaş-erler konusunda şöyle haklısınız; Bazıları gerçekten kalifiye, ama hakettiği yerde çalıştırılmıyor. Bazen yanlış insanlarla muhatap oluyorlar, haketmedikleri davranışlara maruz kalıyorlar, sözler işitiyorlar. Ve sonuç olarak deiğiniz gibi aşkla, şevkle, istekle askere gelen insanlar umduklarını bulamıyor, hayal kırıklığına uğruyor. Buna ben de şahit oldum ama herkes ancak gördüklerine ve yaşadıklarına müdahale edebiliyor. Bu Silahlı Kuvvetlerin suçu değil.İnsan olan her yerde bu tür sorunlar yaşanabilir.
      Harbiyeliler ve subaylar ile mühendislerin karşılaştırılması bence doğru olmamış. Askeri lise okumamış, Harp Okulu okumamış iseniz, iç güvenlik bölgesinde görev yapmamışsanız, sırtınıza 20-30 kg sırt çantası atıp gecenin bir yarısı soğukta operasyona çıkmadıysanız, çatışmaya girmediyseniz, yanınızda bir arkadaşınız şehit olmadıysa, tüm bu sorumlulukları omzunuzda taşımadıysanız subay, astsubay ve uzmanları mühendislerle, müdürlerle veya diğer özel sektör çalışanlarıyla karşılaştıramazsınız. Önce yaşamanız, o üniformayı giymeniz lazım. Onu yapsanız bile ayağına hiç postal giymeyen, araziye hiç çıkmamış, hayatında karakol görmemiş, kumanya yememiş askeri personel de var. Onlar bile aynı şeyleri yaşamadan sadece gördükleriyle ve duyduklarıyla bir karşılaştırma yaparsa eksik sonuçlara ulaşır.
      Saygılarımla,

      Sil
    2. kosh_kina,
      OKUDUĞUNUZ İKİ ÜNİVERSİTE SİZE GEREKSİZ ÖZGÜVENDEN BAŞKA HİÇ BİR ŞEY KAZANDIRMAMIŞ.SİZ 27 YAŞINDAN SONRA GİRDİĞİNİZİ SÖYLÜYORSUNUZ TSK'DA GÖREV YAPAN PERSONELİN %95'DEN FAZLASI HENÜZ 20 YAŞINI DOLDURMADAN YANİ ÖZGÜN İRADESİ DIŞINDA, DETAYLI BİLGİYE SAHİP OLMADAN KURUMA GİRMİŞ BULUNUYOR.
      TSK ÇOK BÜYÜK Bİ KURUM MAALESEF HERKES AYNI ŞARTLARDA ÇALIŞMIYOR, AYLARCA BİRLİĞİ TERKETMEDEN ELİNİ YÜZÜNÜ YIKAMAYAN PERSONELLE, KARARGAHDA MASA BAŞINDA GÖREV YAPAN PERSONEL AŞAĞI YUKARI AYNI AYRICALIKLARDAN FAYDALANIYOR.ÜSTÜN YARGILAMA YETENEKLERİNİZİ KULLANIRKEN HERKESİN DURUMUNU BİLDİĞİNİZDEN EMİN OLUN.
      MAAŞSA HAYAT KADINLARI SİZDEN DAHA FAZLA KAZANIYOR, ŞEREFSE TOPLUMA HİZMET EDEN (DOKTOR, ÖĞRETMEN) KİMSENİN SİZDEN AŞAĞI KALIR YOK.
      BİRAZ YARGILAMADA BEN YAPAYIM.SİZİN GİBİ İNSANLARI TANIYORUM, HAYATINDA HİÇ ALANDA KABUL GÖRMEMİŞ, FİKİRLERİNE SAYGI DUYULMAYAN İNSANLARIN RÜTBE, UNİFORMA YARDIMIYLA KOŞULSUZ FİKİRLERİNE BİAT EDİLDİĞİ MAKAM ÖZÜR DİLEYEREK SÖYLÜYORUM "EZİK"LER İÇİN KUSURSUZ İŞ, O KONUDA HAKLISINIZ.
      İNSANLARIN BAŞKA MEMURLUKLARI KENDİ HAK GÖRMESİNDEN ŞİKAYET ETMİŞSİNİZ, BU HAKKI İNSANLAR KENDİNE SAĞLAMIYOR, DEVLET BÖYLE Bİ İMKAN SUNMUŞ, SİZE Mİ KALDI YARGILAMAK ?
      ELBETTE BİR ÇOK AYRICALIK SUNUYOR ÇALIŞANLARINA TSK, AMA SİZDEN ALDIKLARI DA YADSINAMAZ.HERKES KENDİNCE BUNUN MUHAKEMESİNİ YAPAR, ARTILARINI EKSİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR VE KARARINI VERİR.BU KARAR KİŞİNİN KENDİSİNE DÜŞER.VE EĞER ZORUNLU HİZMET SÜRESİ GİBİ ÇAĞ DIŞI, HİÇ BİR MEDENİ DEVLETTE OLMAYAN BİR UYGULAMA OLMASA UTANILACAK ŞEY İSTİFALARIN ÇOKLUĞU DEĞİL KALANLARLA TSK'NIN DÜŞTÜĞÜ DURUM OLUR.

      Sil
    3. Düşüncelerimi kelimeye döksem anca bu kadar doğru anlatabilirim. Teşekkür ederim.

      Sil
  8. Yunus kardeşim ben de sıkıldım. Ama en azından 2017 yi bekleyeyim diyorum. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşeyin başı huzur, ama mantıklı olmak da lazım. Çok hak kaybına uğrayacaksanız bence de bekleyin.

      Sil
  9. guzel bir calisma olmus. elinize saglik..
    benim su an itibariyle 13 yil hizmet surem var. uzun zamandir ayrilmayi dusunuyorum ve sizin de dediginiz gibi isi ayarlayip ayrilmanin en sagliklisi oldugunu dusunuyorum. uzun arastirma ve girisimlerin sonucunda ozel sektorde kd.yzb. olarak kazanabilecegimden daha fazlasini kazanma sansi elde edebilecek is firsati yakaladim. bu arada SGK ile yaptigim telefon gorusmesinde ogrendigim kadariyla istifa ettigimizde istersek yuksek olan ek gostergeden elden primlerinizi yatirmaya devam edebilirsiniz ancak bir yerde calismaya baslarsaniz (8 ay ve fazlasi) harp okulu girisinden beri yuksek gostergeden kesilen kesintilerden hak kaybi olacak ve dusuk gostergeden primleriniz yatmaya devam edecek dendi. cok da anlamadigim bu SGK proseduru kafami karistirdi acikcasi. bu konu hakkinda bilginiz var mi? ornegin hak olarak (maddi) ne katbederiz veya disaridan kendi primimizi en yuksek tutardan yatirmaya devam edersek kaybimiz olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında konuyla ilgili bilgim yok. Söylediklerinizi ben de duymuştum, ama araştırma fırsatım olmadı. Kurum kuruluşlardaki insan kaynakları personeli de bu konuları bilmiyor. Bence siz Ankara'ya ilk gidişinizde SGK'dan bilgi alın. Kolay gelsin.

      Sil
  10. Komutanım diyorum çünkü bizden çok daha tecrubelisiniz sözleşmeli subayların sözleşme uzatmaması durumunda iş bulma imkanı olabiliyor mu. Ya da kamu kurumlarına girebiliyor mu şimdiden sağolun aynı zamanda hayırlı olsun yeni hayatınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, güzel düşünceler için teşekkür ediyorum. Bence bu işin Harbiye mezunu veya Sözleşmeli Subay diye bir ayrımı yok. Dışarıya çıktığımızda hepimiz aynıyız. Vatandaş bu farkı bilmiyor bile. Ama üniversite okuduğunuz için, elinizde bir mühendislik diploması olduğu veya sistem mühendisliği dışında bir diploma olduğu için şanslısınız :) Çünkü dışarda sistem mühendisliği çok bilinmiyor.
      Silahlı Kuvvetlerden geç ayrılırsanız sosyal imkanlarından faydalanmış, yeni haklar kazanmış (derece ve kademe gibi) olursunuz. Bu durumda en iyi seçenek mevcut diplomayı geliştirmek, ikinci bir nitelik kazanmak veya yüksek lisans yapmak olabilir. Erken ayrılırsanız aileyle daha çok beraber olmak, varsa huzursuzlukların sona ermesi ve hayata daha erken başlayabilmek gibi avantajları olabilir. Ama kamunun kesinlikle garantisi yok, bunu söyleyebilirim. Bir hevesle ayrılıp 1 yıl iş bulamayan arkadaşlarım da var, ufak tefek yatırım yapıp bunları kaybedenler de var. Yani ayrılırken bazı riskleri göze almak gerekiyor. Söz veren şirketlerin vazgeçeceği, yardımcı olacak dayı ve amcaların, tanıdıkların yanımızda olamayacağı gibi :)
      Sonuç olarak benim düşüncem şudur; Çok bunalmış, sıkılmış olabilirsiniz, ama sivil hayata hazırlıksız olarak çıkmayın. Askerlik dışında mutlaka nitelikleriniz, belgeli, diplomalı destekleriniz olsun. Kamuda sosyal haklarımız daha fazla, ama iş seçmeyin, özel sektörde de güzel bir gelir elde edip aynı huzuru bulabiliriz. Hatta kamuya göre daha çok kazanabilirsiniz. Özel olsun, kamu olsun kimseye güvenmeyin, istifa etmeden mutlaka gireceğiniz yeri garantilemeye çalışın. Açıktan atama hakkımız var diye belediyelerin bizi beklediklerini düşünmeyin, ben bütün sahil şeridini ve çevre illeri denedim, sonuçta burada bulabildim. Ayrılmayı kafaya koyduktan itibaren tüm Bakanlıklara, kamu kurum ve kuruluşlarına cv nizi verin ve sadece bununla kalmayın, mutlaka insan kaynakları sorumlusu veya bir yetkiliyle görüşün. Ama seçiminiz ne olursa olsun, asla arkanıza bakmayın ve keşke demeyin :)
      Yapacağınız seçimde ve sonrasında başarılar ve mutluluklar dilerim. Yolunuz düşerse Eskişehir'e de beklerim.
      Saygılar.

      Sil
  11. merhabalar faydalı bi çalışma olmuş elinize sağlık..benım de 8ncı senem meslekte.. naklen atama istiyorum 10 sene sonunda.. siz beledıyede iş imkanını nasıl buldunuz ? referans mı yoksa birikimleriniz sayesinde mi ? naklen atama konusu zorlastı..alımlar az..kpss puanları 95 lerde ucuor..sız kpss ye gırdınız mı ? acıktan mı alım oldu ? bi de 10 yıl sonunda askeri kimliğimizi teslim ediyormuyuz ? yoksa hala orduevlerınden faydalanabiliomusunuz ?teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, 8. sene güzel bir zamanlama, çünkü ben olsam hemen bir yüksek lisans yaparım. Elime mühendislik ile ilgili diploma gibi bir belge alırım. Sistem mühendisliği dışında bir diploma işine yarar. Kamuda özellikle inşaat, makine mühendisleri ve mimarlar iş yapıyor. O yöne yönelmeni tavsiye ederim.
      Ben keyfi olarak 6 ay, iş nedeniyle de 6 ay bekledim. Yani hemen istediğinde kamuya atanmak kolay değil. KPSS ye girmedim, kendine güveniyorsan gir, ama siyaset malum, notun iyi olsa bile atanamayabilirsin. Açıktan atama doğal hakkımız, ama kadro yoksa istediğin kadar hakkın olsun, giremezsin. Ben güney ve batıdan itibaren tüm sahil şeridini denedim :) Kamu biraz zor, ama girdiğine değiyor, hak kaybın fazla olmuyor.
      Naklen atama iki kamu kurumu arasında oluyor, ama TSK buna dahil değil, yani istifa etmek zorundasın. Naklen atama için her iki tarafın da izin vermesi gerekli çünkü.
      10 yıl sonunda kendi ve akrabalarımızın kimliklerini geri veriyoruz. Sadece kendimiz, eşimiz ve çocuğumuz için günübirlik giriş kartı alabiliyoruz. Üzerindede müstafi subay - kd yzb gibi bilgiler yazıyor. 180 tl ücreti var, 2015 yılı itibarı ile. Silahını da alabilirsin, onun içinde ayrılırken gerekli formları doldurup sağlık raporu alman gerekli.
      Son olarak; ayrılmadan önce dışarıya kendini hazırlamanı, dışarıda yüzlerce istifa etmiş sb, astsb, uzm olduğunu bilmeni, bir şekilde ayırt edilebilir niteliklerinin olması gerektiğini, evliysen eşinin de bu kararı uygun görmesi gerektiğini, bir miktar birikimin seni rahatlatacağını ve asla pişman olup geriye bakmaman gerektiğini hatırlatmak isterim :) Başarılar...

      Sil
  12. Hocam merhabalar... Ben henüz istifa ettim. Eskişehire başvurmak istiyorum. çünkü orada pilotaj yapıyorum. Kuvvetli bir cv'im olduğuna inanıyorum. sadece askeri değil sivil alanda da bayağı kabarık bir cv'ye sahibim. Yalnız dotlar der ki; kendine bir dayı bulmadan baş vurma! avcunu yalarsın. Bu konudaki görüşlerinizi alabilir miyim? Kuvvetli bir cv ile adalet olacağına inanıyorum fakat bu sadece inanç. Son yıllarda adalet kavramları ciddi şekilde sorgulanır oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, öncelikle hayırlı olsun. Kuvvetli bir cv niz varsa ve pilotaj görüyorsanız bence kendinizi kamuda harcamayın. Belediyede pilotajla, havacılıkla ilgili bir birim yok. Ama diğer kamu kurum ve kuruluşlarını bilmiyorum. Kamuda tanıdık mutlaka önemli, yoksa cv diğer yüzlercesinin altında kaybolur gider. Mühendislik konularında (inşaat, makine, elektrik elektronik, mimarlık gibi) eğitim ve diploma işe yarar. Hatta takip etseniz tanıdığa bile ihtiyaç duymadan işe girmeniz mümkün. Ama şu an kadrolar genelde dolu. En sağlıklısı cv nizle beraber gelip yüzyüze konuşmanız, diğerlerinden farklı olduğunuzu gösyermeniz. Olmazsa ilanları takip edin, başvurun derim. Hatta aklınızdaki tüm belediye, bakanlık, üniversite ve kurumlara başvurun, hangisinden cevap geleceği belli olmaz. Kolay gelsin.

      Sil
    2. Çok sağolun hocam. Ben teknisyen çıkışlı bir astsubaydım fakat beni piyade yapmışlardı. On yılımda görevlerle geçti. falan filan.. Tanıdığım var fakat ben bu cv yi tanıdıklara ihtiyaç duymak için yapmamıştım. :) Neyse.. Şu an pilotum ama tek başına bir işe yaramıyor ve üç sene kadar da çalışarak üst seviye pilotajımı bitirmem lazım. o yüzden alabildiğim en iyi maaşla bir işe girmem gerek. Ayrıca yaşım 29 olduğundan zabıtalık önermişlerdi. Ve on senelik motor ehliyetim de var ve aktif kullanıyorum.. Daha bir sürü geniş özelliğim var.. Umarım işler yolunda gider. Bu hafta sonu Eskişehire gelmeyi planlıyorum.

      Sil
  13. Mesleğimde 12 yılını tamamlamış yüzbaşıyım. Bu yaz ben de istifa etmeyi düşünüyorum Öncelikle yazı çok faydalı olmuş. Bir çeşit rehber gibi. İnternette çok araştırdım. İlk defa bu kadar açıklayıcı bir yazı gördüm. O yüzden teşekkürler. Ben de eskişehirliyim. Siz Tepebaşı belediyesine tamamen Cv ile mi girdiniz? Yani bildiğim kadarıyla pek almıyorlar. Hatta 2005 li bir arkadaş müracaat etmişti. "Biz uyum sağlayamadıkları için pek asker almıyoruz" gibi bir cevap vermişler. Yani tanıdık olmadan bu iş mümkün mü?

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, yazı hakkındaki güzel düşünceler için teşekkür ederim. Ben istifa etmeden önce bu tür yazıları çok aradım, Bazı şeyleri (GSS daki gibi) yaşayarak öğrenmek zorunda kaldım. Ama her geçen gün yeni bir kanun çıkıyor, yönetmelikler değişebiliyor, insan haklarını kendi takip etmeli.
    Ben başta güney ve batı sahilleri olmak üzere deniz kıyısındaki illere başvuru yaptım, bazısı geri dönüş yaptı, bazısı hiç dönmedi bile. Eskişehirde de 3 belediye ve 2 üniversiteye de başvurdum, başvururkende çok fazla müstafi askerin başvurduğunu ve zor olduğunu söylediler. Hiçbirinden olumlu yanıt alamadım. En sonunda Belediye Başkanımızdan randevu talep ettik, yaklaşık 2 ay sonrasına alabildik. Görüşmemizde ben cv mi gösterdim, görev yerlerimi, kursları anlattım. 1-2 hafta içinde geri dönüş yaparak görüşmeye çağırdılar ve o şekilde işe başladım. Ama Belediye Başkanlarıyla görüşmek zor, özellikle iş başvurusu deyince randevu alamıyorsunuz, çünkü belki binlerce başvuru var. Mesela bizim belediyemizde toplamda belki 4-5 sb-astsb vardır, ama uzman çavuş dersen 50 ye yakın (çoğu zabıtada) olabilir.
    Benim tavsiyem küçük büyük, yakın uzak demeden tüm kamu kurumlarına başvurman, hangisinden cevap geleceği belli olmaz. Cv yi verirkende mtulaka insan kaynakları müdürü ile, imkan varsa belediyelerde başkan yardımcıları, diğer kurumlarda personel alımından sorumlu yetkili bir görevliyle görüşmen. Yoksa cv diğerler yüzlercesinin arasında kaybolur gider.
    Vereceğin kararda başarılar diliyorum. İstifa ettiğin güne kadar iş aramaya devam et, işe başlayıncaya kadar kimseye güvenme, verdiğin karardan asla pişman olma :) Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Selamlar. 18 yıllık astsubayım. (1998'liyim) malum sebeplerden dolayı mesleği bırakma kararı aldım. Şu sıralar bir yerden haber bekliyorum. Olumlu cevap alırsam istifamı vererek kamu'ya geçeceğim.
    Benim tam olarak anlamadığım ve cevap bulamadığım konu şu;bir kamu kurumuna geçiş yaptığım taktirde
    1) Derece ve kademem aynen devam edecek mi? (3/3 deyim)
    2) emeklilik yaşım ne kadar uzatacak bu nasıl hesap ediliyor? (Şu an kara net hesaplamasında 2026 görünüyor)
    3) ileride belediyeden emekli olduğum taktirde; sürekli orada çalışan bir memur gibi mi emekli olacağım (emekli maaşı) yoksa TSK da çalıştığım süre içinde yatırılan, emekli sandığı kesintilerim de hesaplanarak farklı bir tutar mı söz konusu.
    Bu konularda bilgisi okan arkadaşlar paylaşa bilir mi?

    Açıkçası kazanımlar ortada asker kişiler beni alıyorlardır.Her şeyiyle Sivil bir yaşama Ancak kayıplar neler?

    YanıtlaSil
  17. Merhaba, ben bildiğim kadarıyla cevap vereyim. Konuyu okuyup bilen varsa ekleme yapabilir;
    İlk olarak derece kademeniz çalıştığınız birime göre oluyor, mesela bir memur olarak 5nci kademede çalışıyorsunuz, ama maaşınızı yine 3/3 ten alıyorsunuz, yani bordroda öyle geçiyor. Derece ve kademenizde düşme olmuyor.
    Emeklilik yaşı muamma, kamuda TSK'ndeki gibi yıpranma olmadığı için (paraşütçü olanlar için paraşüt yıpranması da var) hesaplamalar farklı. Ben henüz çözebilmiş değilim, bir uzmana sormakta fayda var.
    Son olarak ise emeklilik maaş ve ikramiye hesabı da şu şekilde dediler; mesela 1998 den 2016 ya kadar TSK emeklilik planına göre kesinti yapıldı, belli bir birikiminiz var. 2016 da istifa ettiniz ve işe girdiğiniz tarihten itibaren farklı bir kesinti miktarına göre devam ediyorsunuz ve eski birikimlerinizin üstüne ekleniyor. Bana insan kaynaklarından bu şekilde söylendi.
    Benim bildiklerim bu kadar, kararınızda başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
  18. merhaba yazınızı çok faydalı buldum ve yazdıklatınizdan ne kadar kaliteli bir insan oldugunuzu anladım.eşim 11 yıllık subay.ben ögretmenim.eşim sözleşmeli subay. istifa etmeyı düşünüyr.ama onlarda sürekli rapor alarak işten ayrilabiluyrmuşsun.esim doguda görev yapıyr.ben batıda bir yerde.yani çocukla biz esimden ayri yaşamak zorunda kalıyruz.eşim şu anda izinde.bazi araştrmalar yapıyr. yanilmiyrsam eşim açıktan atama ile başvuracak.tanıdık var.ama yine de temkinli olmak lazim.eşim üniversiteden kamu yönetimi mezunu.yüzbasi rutbesinde.saglık bakanlıgina ve avrupa birligi bakanlıgına yaparız demişler.ama eşim kendi vasıflarına uygun hangi kadroya konuma başvurmalı.yosa ankarada bir belediyeye başvurması daha mı iyi olur.belediyeye başvururken bu vasıfarda hangi birimi hangi kadroyu tercih etmeli.eşim şimdi ön araştirma yapıyr.guvence verirlerse bir iki ay sonra rapor alarak istifasını bekleyeccek.çünkü haklarini da almak istiyr.daha geçen hafta bir uzman cavuş arkadasimiz sgk ya memur olarak girdi.istifa edeli 3.5 ay olmustu.sadece bir milletvekilinin tamam evraklari ilgili kuruma verin demesiyle oldu.cok şükür.işallah darısi bize.simdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. Eşiniz iç güvenlik bölgesinde sizin de batıda olmanız sebebiyle ayrı kalmanız çok kötü. Ama Silahlı Kuvvetlerin doğası bu, muhtemelen istifa etmezseniz 1-2 sefer daha aynı şeyi yaşayabilirsiniz. Ama istifa konusunda bir yanlışınız olabilir, istifa etmek için devamlı rapor almasına gerek yok diye biliyorum. Çünkü sözleşmeli subay arkadaşlarım var, onlar raporla değil istifa dilekçesi ile ayrılmışlar. Raporla ayrılırsanız malül oluyorsunuz ve belli bir maaş bağlanıyor, ama onun için kurul raporu gerekiyor sanırım.
      Yüzbaşı rütbesinde ayrılırsanız memur, şef, müdür yardımcısı olabiliyorsunuz, şu linkten (http://www.memurlar.net/haber/553322/) detayı okuyabilirsiniz. Açıktan atama için ise kamu kurumu olması yeterli, belediyeler, bakanlıklar, üniversiteler olabilir. Tabi yerel yönetimlerin personel alma yetkisi biraz daha fazla, ama aynı zamanda zor çünkü şu an dışarda çok fazla müstafi asker var. Eşiniz o bahsettiğiniz bakanlıklara başvurabilir, tanıdık gerçekten önemli, nitelikleriniz bazen yeterli olmuyor. Elinizdeki tüm olanakları kullanın, birçok yere başvurun, hangisinden olumlu cevap geleceği belli olmaz.
      Belediyede herhangi bir müdürlükte memur olabilir, şef olabilir, müdür vekili olabilir. Zaten 10 yılı bitirdiği için özlük haklarını almış olur. Yine sorunuz olursa facebook üzerinden mesaj atarsınız, eşinize ve size başarılar dilerim.

      Sil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba öncelikle ben mesleğin başındayım astsubay çavuş kurs görüyorum mesleğin başında iken tüm saçmalıkları yaşamaya başladım ve bu ömrüm boyunca hep göreceğimi işaret ediyor ve şimdiden soğudum istifa etmeyi düşünüyorum
    1. bırakmadan önce iş başvurusunda bulunmak suç teşkil eder mi
    2.mesleğin başında olsamda bir faydasını görebilir miyim kimlik kullanarak 3.zabıta işini istiyorum şimdiden bir faydası olur mu yardımcı olursanız sevinirim arz ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, mesleğin başında böyle şeylerle karşılaşman kötü. Ama gidişat hep böyle olacak diye bir şart yok, daha çok yolun var. İlk karşılaştığın zorlukta hemen ayrılayım, kamuya gireyim demen bence çok doğru değil. Çünkü dışarısı da toz pembe değil. Özel sektör acımasız, çok çalıştırıyorlar, zamanla kazanıyorsun. Kamuya girmek zor. Kamuda bir çok kişi senin alacağın maaşı alamıyor ve özlük haklarına sahip değil. Ama tabiki bu senin seçimin, kararını verip uygulamalısın.
      Öncelikle bırakmadan iş başvurusunda bulunabilirsin, ama dikkate alınmaz. Şu an tam statünü bilmiyorum, sınıf okulu gibi maaş alıyorsan, memur olduysan zaten ayrılmadan başvurman mantıklı olmaz. Öğrenciysen zaten açıktan atama kriterlerine uymadığın için, yani memur olmadığın için dolayısı ile istifa edemezsin. Belki tazminat vererek okuldan ayrılabilirsin. Bu konuyu detaylı bilmediğim için yanlış bilgi vermek istemiyorum. Ama önce statünü öğren, yönergeyi incele.
      Ayrıca şimdi sen daha kurs görüyorsun, fazla bir niteliğin yok. Ama dışarıda onlarca kurs görmüş, eğitim almış, tecrübeli, belki üniversite bitirmiş rakiplerin var. Onlara göre cv çok güçsüz, başarılı olamayabilirsin. Öncelikle kendini geliştirip elini güçlendirmen lazım. Benim tavsiyem hiç olmazsa kenara bir dil, bir üniversite diploması, bir kaç sertifika (bilgisayar, programlama vb) koyup ondan sonra tekrar düşünmen. Ama çok bunalırsan o sana kalmış, dışarısı da kolay değil, haberin olsun.
      Kolay gelsin, başarılar diliyorum.

      Sil
  21. Merhaba. Süleyman ben. Bu tür gecislerde emekliye esas ekgosterge değişiyor mu. Değişiklik oluyorsa nasıl oluyor hangi kanunda yazıyor. 16 s ene p bcvs 2/1 3000 ek gösterge ile istifa edip memurluğu geçtim.tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bahsettiğiniz konuyla ilgili kanun maddesini bilmiyorum. Ama daha önce konuyla ilgili bir personel astsubayımız yazı yazmıştı, onu aşağıya aktarıyorum.

      1. TSK dan istifa edip kamu kuruluşlarında emekli sandığı üzerinden emekli kesenekleri devam ettiği takdirde emeklilik yaşında bir değişiklik olmuyor (müspet), ancak SSK ya da Bağkur üzerinde kesenek yatırılır ise fiili hizmet süresi yaştan düşülmüyor.. Böylece emeklilik yaşı daha da ötelenmiş oluyor (Menfi) ..
      2.Ek gösterge yüksek iken ayrıldıklarında daha düşük ek göstergeli bir memuriyette başlanır ise emekli kesenekleri yüksek olan ek gösterge üzerinden yatırılır fakat maaş işgal ettikleri kadro derece üzerinden hesaplanır.

      Sil
  22. Merhaba Yunus bey bende J. Astsubayım ve söylediğiniz herşey çok doğru heleki bizim teşkilatta ben istifa etmeyi düşünüyorum fakat 10 yılı doldurmadım ve edemezsin hakkın yok diyorlar. Lütfen hangi yola izleyeceğim yardım edin yoksa aklıma daha kötü şeyler geliyor. Kendimi ezdiriyorum ve karşı gelirsem atılmaktan korkuyorum çünkü daha sonra memur olamıyoruz. Bana bi yol gösterin en köyü ne yapabilirler bana karşı gelirsem? Herkes atamazlar adam yok diyor doğrumudr? İstesende atmazlat diyolar :) lütfen bir yol gösterin ben bunaldım artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, sıkıntıları anlayabiliyorum. Ama çalıştığınız yerle ipleri koparırsanız mesai dayanılmaz hale gelir. Emin olun sizin gibi belki binlerce personel var ve dışarıda da iş arayan silah arkadaşlarımız var. Benim tavsiyem kendinizi ezdirmeyin, ama aynı zamanda üzerinize düşen görevi yapın ki kimsenin size laf söylemeye hakkı olmasın. Eskiden keyfi cezalar vardı, ama artık hiçbir üst veya amir keyfi ceza veremiyor, cezaya itiraz edersiniz, BİMER'e başvurursunuz veya mahkemeye verebilirsiniz. Bir personeli atmak kolay değil, mutlaka sebepleri, delilleri, yazılı evrakları olmalı. Ama bunlar olduğunda "Bizim personele ihtiyacımız var, atmamalıyız" diyeceklerini sanmıyorum. Yoksa istifa konusunda yeni düzenlemeler yaparlar, daha zorlaştırırlardı. Ama atılacak bir duruma da gelmeyin, firar gibi, üste fiili taarruz gibi konulara girerseniz haksız duruma düşersiniz. Anlaşamadığınız üstünüzün bir üstü veya iki üstü ile görüşerek konudan bahsedip, çok bunaldığınızı, daha kötü şeyler olmasını istemediğinizi söyleyebilirsiniz. Basit gibi gözüksede işe yarayabilir. Kimse birliğinde huzursuzluk istemez. Farklı bir çalışma ortamı, farklı insanlar işi çalışılabilir kılabilir. Bu arada kendinizi dışarıya hazırlayabilirsiniz, çünkü teknik bir sınıf değilseniz, güzel bir üniversite diploması veya sertifika olmadan dışarıda da iş bulamazsınız. Bu dönemi kendinizi geliştirmekte kullanın, dil gibi, uzaktan öğretimle diploma ve sertifikalar gibi. Firar, kavga, karşı gelme sadece size zarar verir.
      Kolay gelsin...

      Sil
  23. Yardım edin lütfen uyku uyuyamaz oldum artık mesleğimi çok seviyorum ama içindeki kişiler bunalttı artık beni evime gidemez oldum çalışmaktan

    YanıtlaSil
  24. Komutanım benim öğretmenlik diplomam var zaten sorun şuki 10 yılı doldurmadan istifa edemezsin diyorlar ben tazminat ödemeye razıyım ama zorla çalışamamki. Yani hukuksal olarak bi yolu varmı? Yada kendimi attırsam öğretmenlik yapabilirmiyim tsk'dan atıldığım için çok teşekkkürler Allah razı olsun

    YanıtlaSil
  25. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  26. Değerli bilgilerinizi paylaşmanız süper ben de bir Polis Akademili mezun bir arkadaşınızım ben de Komiser iken müstafi sayıldım.Kolej ve Akademiliyim
    Bana sorsanız sahip olduğum özellikler kamu dışında da işe yarayacak idi.
    Genç yaşta çok karizmatik bir çevreye sahip oluyoruz.İşadamları vs imkanlar
    size sınırsız sunuluyor sözler veriliyor sizi şu maaş ile şurada değerlendirelim vs vs
    Arkadaşlar asla kanmayın bunlar hava civa sözler
    Değerli arkadaşımın yukarıda yazdıklarına aynen katılır iken eklemek istediğim tek şey
    ASLA İSTİFA ETMEYİ DÜŞÜNMEYİN bunu neden yazdım
    Dürüstsünüzdür eziliyorsunuzdur kimse sizi anlamıyordur vs vs
    mazeret çoktur insan nimetin içinde iken kıymetini idrak edemiyor
    Benim ailesel durumum iyi olmasına rağmen asla şimdiki aklım olsa istifa etmem
    Sivil hayat çok zorluklarla dolu bir kere hayatınızda elini sıkmak istemeyeceğiniz
    Az muhterem bir yığın kişi sırf nereden bulduğu belli olmayan kaynakları ile bir iş
    Kuruyor size elime düşürdüm havası estirmeye çalışıyor tabii izin vermiyorsunuz ancak
    Sinir harbi oluyor ..Yetenekleriniz isterse takla atsın benim mesele yabancı diller var
    ancak mümkün değil kendinizi ifade etmeniz eleman ya askerde komutandan iki tokat yemiş
    yada polisten bir trafik cezası yemiş bunu size mal ediyor .
    Siz siz olun asla çok mucbir bir sebeb yok ise size istikamet nizamiye dışı marş marş
    komutu verilmemiş ise bunu idare verirse dava eder geri iade olursunuz ancak asla İSTİFA etmeyin Müstafi sayılmayın ...Rütbe omuzda iken söz veren çok olur şirinlik yapanlara asla kanmayın hepinize en samimi saygılarımı sunarım Ramazan Küçükoğlu Müstafi Komiser

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yazıyı beğendiğinize sevindim. Şu konuda haklısınız, dışarısı kesinlikle zor ve ilk amacımız mesleğimizi devam ettirmek. Aslında silahlı kuvvetler de, emniyet teşkilatı da iyi insanlarla çalışıldığında gerçekten birer yuva. Oradaki dostluklar, yapılan görevler asla unutulamaz. Ama dünyaya bir kez geliyoruz, onuda eziyet çekerek geçirmek istemiyor insan. Umut edelim ki herkes iyi insanlarla çalışsın, mutlu ve huzurlu olsun ve istifayı düşünmesin. Ben zaten okuldaki veya yeni mezun arkadaşların istifasını tavsiye etmiyorum, mesleğinizi, emeğinizi kazanmaya çalışın, istifa son çare olmalı.
      Ben asker arkadaşlarım için yazdım, ama sizin de tavsiye ve tecrübelerinizden faydalanmak isteriz. Görüşmek üzere.

      Sil
  27. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğlunuz için üzüldüm, ancak silahlı kuvvetlerden ilişiği kesilmiş ise yapacak bir şey yok.Ama kara harp okuluna girmiş ise başka bir üniversiteye de rahatlıkla girebilir. Okulda gördüğü dersleri saydırabilir ve uygun bir bölüm olursa belki 1 yıl okuyup mezun olabilir.
      Tazminat konusunda ise, o miktarı taksite bölüyorlar. Taksitle ödemesi daha kolay olabilir.

      Sil
  28. Merhaba öncelik hoş bir yazı olmuş. Benim sorum 10 yılı tamamlamadan istifa etmek diye birşey varmı? İstifa edemezsiniz diyorlar bunun hükmü nedir?

    YanıtlaSil
  29. Bu kanun 2012 yılı Mayıs ayında değiştirilmişti. İlk değişirken 10 yılı bitirenlerin bazı haklarını alarak ayrılacakları, 10 yılı doldurmayanların ise tazminat ödeyerek ve haklarını alamadan (silah, günübirlik giriş kartı vb.) istifa edecekleri şeklinde konuşulmuştu. Ama şimdi baktığımda 10 yılı bitirmeden istifa edilemez şeklinde yazıyor, aşağıya çıkarıyorum:
    "I – Subayların ve astsubayların yükümlülüğü:
    Madde 112 – (Değişik: 26/3/1982 - 2642/15 md.)
    Muvazzaf subay ve astsubaylar subay ve astsubay nasbedildikleri tarihten itibaren fiilen 10 yıl hizmet etmedikçe
    istifa edemezler.
    (1)
    Astsubaylıktan subay olanlar hakkında bu yükümlülük astsubay çavuşluğa nasıp tarihinden itibaren hesap edilir.
    Madde 114 – (Değişik: 1/5/1986 - 3282/6 md.)
    Lise mezunlarından öğrenim maksadıyla yabancı memleketlere gönderilenlerin, subay çıktıktan sonra istifaya hak
    kazanmaları, 10 yıllık yükümlülük süresine ek olarak öğrenim için yurt dışına çıkış ve dönüş tarihleri arasında geçen sürenin
    bir katı kadar fazla hizmet etmeleri ile mümkündür. (2)
    V – İstifaların kabul süresi:
    Madde 116 – (Değişik birinci fıkra: 18/6/2003 - 4902/25 md.) Yükümlülüklerini bitirerek istifa etme hakkını
    kazananlar, istifalarını Ocak ve Şubat ayları içinde isteyebilirler. İstifaların kabulü, müracaat tarihinden itibaren bir aydan
    fazla geciktirilemez. Bu aylar dışındaki istifa istemleri, ancak ilgili kuvvet komutanları, Jandarma Genel Komutanı veya
    Sahil Güvenlik Komutanının hizmet gerekleri itibarıyla uygun görmesi halinde kabul edilebilir.
    22/5/2012 tarihli ve 6318 sayılı Kanunun 49 uncu maddesi ile bu fıkrada yer alan“15 yıllık” ibaresi “10 yıllık”, “iki katı” ibaresi “bir
    katı” şeklinde değiştirilmiştir."

    Bu da personel kanunu, ilgili maddeler için. Kolay gelsin."http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.926.pdf"

    YanıtlaSil
  30. Merhaba, çok yönlü bir yazı olmuş. İstifa ettikten sonra kaç yıl süre içerisinde memuriyete girme süremiz bulunmaktadır?(kanun maddesi var ise) birde özel sektörde işe başladıktan sonra, tekrar memurluk için başvuru yapılabilmekte midir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, konuyla ilgili bilgim yok yanlış bilgi vermek istemiyorum.

      Sil
  31. Komutanım öncelikle hayırlı olsun. Size iki tane sorum olacak. Cevaplarsanız sevinirim.
    1) İstifa ettikten sonra kpss notuyla atanmak mümkün mü?
    2)İç denetçi sertifikası sivilde işimize ne kadar yarar? Şimdiden tesekkür ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KPSS notuyla da atanabiliyor. İkincisi ise, kamuda da iç denetçiler var, ama nasıl atanıyorlar veya görevlendiriliyorlar bilmiyorum. Ama sertifika mutlaka işine yarar, işe alınma durumunda sertifikayı gösterip kadroyla ilgili talepte bulunabilirsin veya devlet personel başkanlığına yorum sorulabilir, şu şu niteliklerdeki personel şu kuruma hangi kadroda alınabilir şeklinde.

      Sil
    2. K.nım. kpss notu ile atanmada derece kademe sıkıntısı olmuyormu?Suan da ben 5/2 deyim. Atandığımız kadronun derece kademesi düşükse hangisine tabi olcaz?

      Sil
    3. Kanunu incelemedim bu konuyla ilgili, veya etrafımda da gördüğüm bir örnek yok. Ama bu yolun tercih edilmemesinin sebebi zaten bizim doğal olarak "açıktan atama" hakkımızın olması. Ama ben yüksek bir puan alırım dersen ne ala, deneyebilirsin. Benim tahminim naklen veya açıktan bir atama olmadığı için, yani memurluktan geçiş olmadığı için yeni başlayana bir memur gibi başlayabilirsin diye tahmin ediyorum. Araştırmak lazım örnekleri.

      Sil
  32. DEĞERLİ ARKADAŞLAR ;

    HASSAS BİR DÖNEM YAŞIYORUZ RESMİ GÖREVA HAİZ TÜM ARKADAŞLARIMIZ BENCE GÖREVLERİNE DEVAM ETSİNLER

    SAYGILARIMLA

    YanıtlaSil
  33. Merhaba yainizi çok beğendim..aklımda hemen hemen tüm soruların cevabı oldu.çok yararlı bilgiler var deneyimlerinizi paylaşmanız çok isabetli olmuş. Yalnız aklıma takılan birkaç şey var yanıtlarınız çok sevinirim..
    2010 girisliyim meslekte 6.yilim kıdemli usttegmenim sözleşmem 2018 yılında yenilecek bu tarihten önce istifa etsem haklarimdan ne kadarını kaybederim.
    Tazminatlarimi alabilir miyim..ya da sözleşme yenileme tarihinden önce istifa edebiliyor muyuz. Bunları Merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yazıyı beğendiğine sevindim. Sözleşöeli subay olup ayrılan arkadaşlarımız var, ama onlar sözleşme sonunda ayrılmışlar, tazminatlarını almışlar ve açıktan atama hakkına sahipler. Yanlış bilgi vermek istemem, benim tahminim sözleşme bitmeden ayrılırsan tazminatta sıkıntı olur, zaten müstafi personel kimliği alamazsın, silah konusu da muhtemelen olmaz. Ama yine açıktan atama hakkı olur diye biliyorum, çünkü memurluktan kendi isteğinle istifa edip yine memurluğa başvurma durumu olacak. Bence ilgili yönerge veya kanunu okursan iyi olur. Kolay gelsin.

      Sil
  34. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  35. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  36. Açıktan Atama Olayına sakın güvenmeyin !
    Zira, tamamen torpilli ve sırf tanıdıkları vasıtasıyla memuriyete döndürülenlerin ya da 20.000 ile 40.000 lira arasında değişen meblağlarda para istenilmek suretiyle, en başta belediyelere sonrasında torpil gücünüze göre diğer kamu kurum ve kuruluşlarına yerleştirildiğiniz, kurumların! takdirine bırakılmış olan adam kayırma sisteminin tanımıdır.

    hele bir de benim gibi tsk'dan ayrılma astsubay'sanız vay halinize.! (uzman erbaşları çatır çatır alıyorlar. özellikle belediye zabıtalarına)

    sistemin mağdurlarından biri de benimdir. şöyle ki;

    memuriyetten istifa edenlerin;
    devlet memurları kanunun 92. maddesine istinaden yeniden memurluğa dönebileceği konusunda ilgili kanun ve yönetmeliklere istinaden; 04.04.2014 tarihinden günümüze kadar sırasıyla, antalya valiliği, antalya nüfus müdürlüğü, adana enerji ve tabii kaynaklar müdürlüğü, çanakkale valiliği, çanakkale nüfus müdürlüğü, çanakkale il özel idaresi, çanakkale il afet müdürlüğü, istanbul, antalya, ankara, malatya, muğla, kayseri büyükşehir belediye başkanlıkları ile antalya/muratpaşa, antalya/kemer, antalya/alanya ilçe belediye başkanlıkları, tekirdağ, çanakkale, çanakkale/kepez belde ve hakkari(!) belediye başkanlıklarına dilekçe ile başvurmak suretiyle açıktan yeniden memurluğa atanma talebimi ilettim.

    diğer yandan çevremizdeki tanıdıklarımız vasıtası ile diğer devlet kurumlarına da ayrıca sözlü ve elden yazılı müracaatlar ile talebimi ilettirdim.

    ancak ne ilginçtir ki; bütün kamu kurum ve kuruluşları ağız birliği etmişçesine "bakanlığın talimatı gereği" alım yapamayacaklarını, kadro açamayacaklarını, hatta daha da ileri gidip tsk'dan ayrılan astsubayların kesinlikle kadrolarında memuriyete alınmayacağı şeklinde yazılı ve sözlü cevaplar aldım.

    belediye başkanlıkları kadroları müsait olduğu halde tanıdık ve referansımın olmaması yüzünden hiçbir şekilde ilgilenmeden direkt olarak olumsuz cevap verdiler.
    bu arada bir takım aracı kişiler çıkarak, yüklü miktarda paralar istemek suretiyle istediğim yere memuriyete sokabileceklerini, aksi takdirde güçlü bir siyasi kanal olmadığı sürece belediyelere, tanıdık ve referans olmadığı sürece diğer kamu kurum ve kuruluşlarına alınmamın imkansız olduğunu resmen söylediler.

    işin kanuni tarafında özetle; kurumlar bakanlığa, bakanlıklar ise kurumlara sevk ederek üzerine düşen vazifeyi yapmamakta ısrar ederek ilgilenmediler ve "ne halin varsa gör" demeyi seçtiler.

    en nihayetinde; tüm bu kamu kurum ve kuruluşlarının hiç bir kanun maddesine dayanmayan baştan savma cevaplarını içeren dilekçe ve evrakları sırasıyla;
    devlet personel başkanlığı'na,
    içişleri bakanlığı'na,
    bimer'e,
    cimer'e,
    akim'e gönderdim.

    içişleri bakanlığı, personel şube müdürlüğü'ne gönderdiğim dilekçe ise tamamen yanlış bir şekilde jandarma genel komutanlığı'na gönderilmek suretiyle ne kadar ilgisiz davranıldığının kanıtı olarak tarafıma gelen cevap sonucunda sabitlendi.

    benim gibi istekle istifa ettikten sonra yeniden kamu kurumları ile belediyelere devlet memuru olarak giren pek çok sivil ve askeri personel mevcuttur.

    avukatlar ise aşağıda bahsi geçen kanun maddelerinin "çuval yasa" olduğunu, iki tarafada haklar tanıdığını, "kurumların takdirinde olması yüzünden dava açılmasının bir işe yaramayacağını, kadrosu müsait olduğu halde bilerek alım yapmadıklarını ispatlamam durumunda bir şeyler yapılabileceklerini söylemelerine istinaden işin hukuki boyutundan da bi halt olmayacağını anladım.

    sonuç:
    yüksek mevkiilerde dayımızın, tanıdığımızın ve en nihayetinde cebimizde istenilen rüşvet miktarının olmamasından dolayı; allah(cc) belanızı versin, hakkım haram zehir zıkkım olsun diyerek, acı gerçeği anlamama ve tam 19 aylık mücadelemi sonlandırarak pes etmeme sebep olmuşlardır.

    YanıtlaSil
  37. İlgili kanun maddeleri:

    memuriyetten istifa edenlerin; 657 sayılı devlet memurları kanunun 92. maddesinde; “iki defadan fazla olmamak üzere memurluktan kendi istekleriyle çekilenlerden veya bu kanun hükümlerine göre çekilmiş sayılanlardan tekrar memurluğa dönmek isteyenler, ayrıldıkları sınıfta boş kadro bulunmak ve bu sınıfın niteliklerini taşımak şartıyla ayrıldıkları tarihte almakta oldukları aylık derecesine eşit bir derecenin aynı kademesine veya 71 nci madde hükümlerine uyulmak suretiyle diğer bir sınıfta eşit derecedeki kadrolara atanabilirler” hükmü ve,

    (mülga ikinci fıkra:29/11/1984-khk 243/56 md.)

    657 sayılı kanuna tabi olmayan personelden kendi istekleri ile görevinden çekilmiş olanlar, boş kadro bulunmak ve bu sınıfın niteliklerini taşımak kaydı ile bu kanuna tabi kurumlardaki memuriyetlere atanabilirler... hükmü ile,

    devlet personel başkanlığınca kamu personeli genel tebliği (devlet memurluğuna alınma) 28 temmuz 2009 tarih ve 27302 sayılı resmi gazete’ de yayımlanan 926 sayılı personel kanununa tabi astsubayların, 657 sayılı devlet memurları kanunun 92’ nci maddesi gereğince bekleme süresi şartının aranmadan devlet memurluğuna atanabileceğine dair hükümlerine istinaden...

    YanıtlaSil
  38. Yazınız için teşekkürler güzel ve faydalı olmuş. Peki İstifa etmeden kamu kuruluşuna dilekçe ile başvurabilirmiyiz bize bunun geri dönüşü olurmu bi nevi işi garantiye alsak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, istifa etmeden dilekçe vermenin pek mantığı yok. Birincisi sizi ciddiye almazlar, ikincisi resmi bir işlem olmaz. Ancak sözlü olarak konuşup anlaşabilirsiniz, ama bunu tavsiye etmiyorum :) Güvenip ayrılırsanız açıkta kalabilirsiniz. İşe girip ilk maaşımızı almadıktan sonra dost, akraba, kurum, kuruluş kimseye güvenmeyin derim.

      Sil
  39. Merhaba 2010 mezunu Asb.m. 6senedir aktif olarak yurt içi ve dışında Helikopter teknisyeni olarak görev yapıyorum.. 2015 dgs ye girdim ve bir devlet üniversitesinde Makine Mühendisliği okuyorum. 2. Sınıftayım. Bu okulu minimum 3 senede anca bitirebilirim yoğun harici görevlerden dolayı. İmkanım olsa şuan ayrılmak istiyorum. Bir senelik firar süresinden sonra ilişik kesiliyor diye biliyorum. Firar sürecinde sivil havacılık firmalarında işe başlama imkanım olur mu? Firar durumu sivil bir işe başlama konusunda olumsuz etkenmidir? Savunma sanayinde mühendisliği mi kovalamalıyım. Sivil havacılıkta teknisyenlik işimi kovalamalıyım yada başka ne yapabilirim. Ne yapacağımı nasıl yol izlemeliyim bilemiyorum.tavsiyeleriniz nedir? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben seni yanlış yönlendirmek istemem, ama sadece konuyla ilgili kendi fikirlerimi söyleyebilirim. Sonuçta mühendis olmak veya teknisyen olmak senin planlarınla ilgili.
      İlk olarak firar etmen tabiki iyi değil, kamuya atanabilmen için istifa etmen gerekiyor (Açıktan atamadan faydalanabilmen için) Firar ettiğin süre içinde ne olur onu kimse bilemez. Resmi işlere giremezsin, sigorta ve özlük haklarını muhtemelen kullanamazsın, TC kimlik numaranla ilgili bir konu olduğunda tedirgin olursun. Özele gireceğini düşünürsek, seni bu durumda almak isteyen firma olur mu, ya da yalana söylemek durumundasın, bunu tavsiye etmiyorum.
      Mühendislik tabiki daha iyi. Özel sektörde başlangıçta az alıyorlar ama daha sonra maaşları iyi. Kamuda zaten makine mühendisliği tercih ediliyor, özlük hajkları ve maaşı da çok iyi. Ama teknisyen olarak belki daha çabuk işe girebilirsin. Bu karar sana kalmış.
      Benim sana tavsiyem; biraz daha sabret, sınıfın güzel. Okulunu bitir, diplomanı al, bu zaman zarfında dil öğren, kendini geliştir. Ayrıldığında kafanda soru işareti kalmaz. Başarılar.

      Sil
  40. ÖNCELİKLE ÇOK GÜZEL BİR YAZI HAZIRLAMIŞSINIZ ELLERİNİZE SAĞLIK, BENDE SAHİL GÜVENLİK KOMUTANLIĞINDA ÇALIŞIYORUM 11. SENEM VE MALUM DÜNYANIN KONUŞTUĞU GÖÇ OLAYLARININ MERKEZİNDEYİM ÇOK YIPRANDIK AİLECEK. İSTİFA DÜŞÜNCEMİ BİR TÜRLÜ AKLIMDAN ÇIKARAMIYORUM... SORULARIMA GELECEK OLURSAK
    1. İŞLETME LİSANS MEZUNUYUM BU SENE KPSS B DEN GİRİP DÜZ MEMUR KADROSUNA GEÇMEK İSTİYORUM MALUM REFERANSIM YOK, KPSS KAZANDIM DİYELİM VE TABİ İSTİFA İŞLEMLERİ ELDEN 1 AY SÜRÜYOR BİZİM KUVVETTE KAZANDIKTAN SONRA ATAMAM HUSUSUNDA (HENÜZ İSTAFA ETMEDİĞİM İÇİN) BİR SIKINTI YAŞAR MIYIM BU SÜRENİN BİR ZAMAN AŞIMI VAR MI ?

    2. HALİ HAZIRDA 5/1 DEYİM YENİ GÖREV YERİMDE AYNI DERECE ÜZERİNDEN Mİ BAŞLAYACAGIM YADA 657/69 MAD. GÖRE 3 DERECE AŞAĞI YADA YUKARISINDA GÖREVE BAŞLAYIP MAAŞIMA ESAS DERECEM TSK DAN AYRILACAĞIM DERECE OLAN 5/1 OLACAK ?

    3. BU ŞEKİLDE YOL İZLEMİŞ BİRİNİ TANIYORMUSUNUZ? ULAŞABİLME İMKANIM VAR MI ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle istifa etmeden başka bir kamu kurumuna başvuramazsınız, çünkü başvuru esnasında bazı belgeleri istiyorlar. Tabi istifa ettikten sonra da kpssden iyi not alsanız bile atanacaksınız diye bir şart yok. Hatta mevcut durumu düşündüğünüzde zor diyebilirim. Konuyla ilgili zaman aşımı yok diye biliyorum, kanuna baktım. Çünkü ben 1 sene sonra kamuya girdim.
      Maaş konusunda ise şöyle, ben istifa ettiğimde 3/1 i idim, başladığım kadro memur olduğu için 5 inci derecede çalışıyor gözüküyordum ama bordromda 3/1 yazıyordu. Ama kamu sizi boş olan istediği yere atayabilir, 5 te bıraktınız diye 5 e atamak zorunda değil. Zaten boş kadro yoksa almak zorunluluğu da yok. Son olarak emekli maaşıyla ilgili eklemeyi de aşağıya yapıştırıyorum, kolay gelsin;
      1. TSK dan istifa edip kamu kuruluşlarında emekli sandığı üzerinden emekli kesenekleri devam ettiği takdirde emeklilik yaşında bir değişiklik olmuyor (müspet), ancak SSK ya da Bağkur üzerinde kesenek yatırılır ise fiili hizmet süresi yaştan düşülmüyor.. Böylece emeklilik yaşı daha da ötelenmiş oluyor (Menfi) ..
      2.Ek gösterge yüksek iken ayrıldıklarında daha düşük ek göstergeli bir memuriyette başlanır ise emekli kesenekleri yüksek olan ek gösterge üzerinden yatırılır fakat maaş işgal ettikleri kadro derece üzerinden hesaplanır.

      Sil
    2. kpss kazandığımda ki şuan bile 90 üstü rahat yapıyorum atanma tebliği ile başvuru süresi arasında 2 ay gibi bir zaman dilimi var ve bu süre benim istifa etmem için yeterli bir süre ancak sizin anlatmak istediğiniz şuan 926 memur olduğum için tercih yaptığımda atama mı gelmez ? bu noktayı tam olarak anlayamadım

      Sil
  41. İyi günler Yunus bey.Yazınızı okudum kamudan istifa etmeyi düşünenler için gerçekten çok faydalı.Ben yaklaşık 5 yıllık polis memuruyum. Yazınızda belirttiğiniz sık sık tayin olma konusu dışında anlattığınız diğer konular bizim kurumla aynı.Meslek içinde gördüğüm adaletsizlik ve tek amacı egosunu tatmin etmek olan mantar beyinli yöneticilerden ve bazı ailevi konulardan dolayı çok severek ve isteyerek 2 yıl okulunu okuduğum polislik mesleğinden istifa etmeyi düşünüyorum.İstifa ettikten sonra kardeşimle birlikte özel sektörde kurduğumuz işi yapmayı düşünüyorum.Sizden ricam şu ; öncelikle istifa ettikten sonra ne kadar sürede(eğer kamu düşünürsem) bir kamu kurumuna başvurabilirim, bir de takdir edersiniz ki kolay bir karar değil siz bu kararı verirken sizi en çok ne tetikledi ve istifa ettikten sonra pişmanlık duydunuz mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ben istifa ettikten tam 1 sene sonra kamuya girdim. Az önce kanuna da baktım, zaman kısıtı göremedim, ama siz yine araştırın derim.
      Benim istifam şu şekilde oldu; Siirt Eruhtan Kıbrısa tayin oldum, kıbrıs sonrası 45 veya 5 inci bölgeye gitmek için dilekçe verdim ama beni bolu komando tugayına tayin ettiler. oraya gitseydim hala evlenemiş ve iç güvenlik bölgesinde olacaktım. Şimdi maaşım tabiki bir bnb maaşıyla bir değil, özlük haklarım da öyle. Ama bu bir tercih meselesi. Ben ailemin yanında, huzurlu, sakin bir hayat ve mesai saatleri belli olan bir iş yaparak geçirmek istedim. İnanın bir gün bile pişman olmadım. Ama bu biraz da şans meselesi, belki aradığınızı bulamazsınız, belki özel sektörde başarısız olursunuz, kimse bunların garantisini veremez. Ama ben özgür olduğum için mutluyum. Başarılar dilerim

      Sil
  42. AÇIKTAN ATAMAYLA BELEDİYEYE GEÇİŞ YAPMAK İÇİN BELEDİYEYE VEREBİLECEĞİMİZ BİR DİLEKÇE ÖRNEĞİ DE YAYINLAYABİLİRMİSİNİZ.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben ayrıca bie dilekçe vermemiştim. Cv min bir bölümünde ufak bir paragrafta hem kabaca kendimden bahsetmiştim, hem de açıktan atama ile belediyeye atanmak istediğimi söylemiştim. O cv yi bulamadım, kusura bakmayın.
      Asıl konu şu; Belediyeler konuya aşina, bence dilekçeyi düşünmeyin, önemli olan bekleyen yüzlerce müstafi personelin arasında cv nizin kaybolmaması. Nitelikler ve cv güçlü olursa dilekçe ve evrak işlemleri sadece prosedür gereği yapılır. Kolay gelsin.

      Sil
  43. Sayin Yunus Bey .Ben 2000 yilinda astsubayliktan istifa ettim.O zamanlar mecburi hizmet 15 yil idi.Ilisigimi keser kesmez yurtdisinda calismaya basladim ve disaridan istege bagli pirimlerimi odedim ve 4 yil once emekli oldum , Ancak OYAK taki birikimlerimi almadim. Gecen yil tatilde iken hala gorevde olan arkadaslar , akrabalarla yaptigim gorusmelerde buna hakkim oldugunu ve alabilecegimi ogrendim .Fakat nereye muracaat etmez gerekiyor. Ve nasil muracaat edebilirim.Bana bu konuda yardimci olursaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben istifa ettiğimde biriken paramı Ankara Kurtuluş'ta bulunan ana merkeze başvurarak almıştım. Ama tabiki şahsen başvuru ve ıslak imza istemişlerdi. Adresleri "http://www.oyak.com.tr/TR/kurumsal/iletisim-merkezi/iletisim.html" bu şekilde, isterseniz telefon edip durumu öğrenin, ona göre davranırsınız. İyi günler.

      Sil
  44. Merabalar yazınızda ÖZLÜK HAKLARI başlığı altında belirttiğiniz '' Hizmet Birleştirme '' ve '' Kademe İlerlemesi '' ile ilgili iki sorum olucaktı, SGK'ya hizmet birleştirme için dilekçe müracaatınızı mevcut olarak görev yaptığınız Kamu kurumuna memur olarak açıktan atandıktan sonra mı ( yani 1 yıl sonra ) yoksa istifa onayınızın hemen devamında mı yazdınız? birde Kademe ilerlemesi başlığı altında belirtilen hak ( TSK'daki hizmetinizin 8 yıllık kısmında cezanızda yoksa ) '' 1 dercelik ilerletilmesi '' size tanındı mı? şimdiden cevabınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ilk olarak ben hizmet birleştirme dilekçesini kamuya girdikten sonra, yani 1 yıl sonra verdim. Çünkü istifa ettikten hemen sonra işime yarayacak bir durum oluşmadı. Belgeyi alınca bir suretini insan kaynakları müdürlüğüne verdim. Onlarla ilgili bir konu olmadığını, emeklilik işlemlerinin emekli sandığı tarafından yürütüldüğünü söylediler, belgemi dosyama koydular.
      İkinci olarak, ben ceza ve sicille ilgili evrağı verdim ve ilerlemeyi aldım. Yalnız o konuyla ilgili bazı değişiklikler varmış; Kanunun çıktığı tarihten itibaren, 8 yıl ceza almama ve sicil puanının 90 nın üzerinde olması gibi. Kanundan incelerseniz uygun olur.

      Sil
  45. Merhaba Yunus bey yaptığınız paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim. ben yaklaşık 11 yıldır astsubay olarak görev yapmaktayken geçen hafta istifa ederek memleketimdeki belediyenin gelir emlak servisinde çalışmaya başladım istifa etmeden önce derece olarak 5/2 siydim fakat belediyeye açıktan atanırken derecem 6/3 olarak başlatıldım gerekçe olarak 657 ye tabi memurların bizden 2 kademe geride başlamalarıymış bu konuda bilginize başvurmak istiyorum sizce bu işin oluru nedir

    YanıtlaSil
  46. Merhaba, öncelikle hayırlı olsun. ben de ayrıldığımda 3/1 i derece ve kademesindeydim. Ama belediyeye memur olarak girdiğimden dolayı 5nci dereceden başladım. Ama bu herhangi bir kanun hükmüne göre değil, başlayacağım kadro onu gerektirdiği için oldu. Ayrıca kamu kurumları bizi istedikleri kadro ya, derece ve kademeye atayabiliyor. Bu kurumun inisiyatifinde. Ben devlet personel başkanlığına bir yazı yazmıştım, cevabı bu şekilde geldi.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  47. MERHABALAR;
    BEN TSK DA 21 YIL ASB. OLARAK ÇALIŞTIKTAN SONRA 1/2 KADEME VE 3600 GÖSTERGE İLE İSTİFA ETTİM.
    BU YOLU SEÇECEK ARKADAŞLARA ÖNCELİKLİ TAVSİYEM DIŞARIDA İŞİ GARANTİLEMEDEN İSTİFA ETMEYİN. İSTİFA EDEN ASKERİ PERSONELİN EN ÇOK RAĞBET GÖSTERDİĞİ KURUM BELEDİYELER. BELEDİYE DE SOSYAL DENGE TAZMİNATI OLMASI NEDENİYLE MAAŞTA ÇOK KAYBINIZ OLMUYOR. (ELİME YAKLAŞIK 4200 LİRA GEÇİYOR)

    BEN İSTİFA ETMEDEN ÖNCE BİR BELEDİYEDEN İŞ GARANTİSİ ALDIM VE İSTİFA ETTİM. BENİ 3 ÜNCÜ DERECE VHKİ KADROSUNA ATADILAR. VHKİ EK GÖSTERGESİ 2200. ANCAK BENİM TSK DA EK GÖSTERGEM 3600 OLDUĞU İÇİN İNSAN KAYNAKLARINA BİR DİLEKÇE İLE MÜRACAAT ETTİM VE EK GÖSTERGE KESİNTİM 3600 ÜZERİNDEN DEVAM EDİYOR. (2200 GÖSTERGE İLE 3600 GÖSTERGE ARASINDAKİ FARK MAAŞIMDAN KESİLİYOR. ANCAK 100 LİRA CİVARINDA BİR RAKAM)
    NE ZAMAN EMEKLİ OLURUM DİYE EMEKLİ SANDIĞINA BİR DİLEKÇE İLE MÜRACAAT ETTİM. ANCAK ONLAR KENDİ KURUMUNUZA BAŞVURUN DEDİLER. KENDİ KURUMUN DA TAM OLARAK HESAP YAPAMIYOR. TSK ÇALIŞIRKEN EMEKLİ TARİHİM 10 EKİM 2017 GÖRÜNÜYORDU. YİNE AYNI TARİHTE EMEKLİ OLABİLECEĞİMİ DÜŞÜNÜYORUM.

    BİLGİLERİNE SUNARIM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz.

      Sil
  48. Merhaba biz dayımızı kaybettik. Kendisi yüzbaşı iken istifa etmişti. Askeriyeden taziye için aradıklarında aileye ölüm yardımı yapılacağı bilidirildi ama istifa ettiği için üstüne düşmedik. Bu konuda bilginiz var mı? istifa ettiği halde bu haktan yararlanabiliyor mu bu konuda bilgi verebilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın, konuyla ilgili bilgim yok, çalışmakta olan personel sınıfındaki arkadaşlar belki yardımcı olabilirler. İsterseniz Kara Kuvvetleri Komutanlığı Emeklilik ve istifa şubeyi arayın. Onlar bilgi sahibi olabilirler. KKK Tel: 0312 411 11 18

      Sil
  49. Merhaba ben dz.k.k da astsb ım öğrenmek istediğim şu.Ek göstergem 3000 belediye de boş bir kadro buldum istifa et gel diyorlar 3000 ek göstergem 3600 e çıkma şansım bitermi artık.Yoksa çıkabilirmiyim yine.Acil cevap lütfen..

    YanıtlaSil
  50. Merhaba, konuyla ilgili 5434 sayılı emekli sandığı kanununda bazı maddeler var. Şu makale yi okuyabilirsiniz "http://www.memurlar.net/haber/580253/" Ama makalede konu üst derecedeki ek göstergeden alt derecedeki ek göstergeye geçilmesi durumunda uygulanan mevzuat.
    Eğer görevlendirildiğiniz konum 1nci derecede 3600 ek göstergeye çıkabiliyorsa, siz de çıkarsınız diye tahmin ediyorum. Ama insan kaynaklarına sormakta fayda var.

    YanıtlaSil

Çok okunanlar

Ranger Olmak İsteyenlere....

  ranger school  "Ranger leads the way" denmişti daha Ranger kursuna gitmeden önce. Baktım ranger park bekçisi demek :) tamam dedim, ben işi hallederim. Altı üstü komando kursu, bizimkinden ne kadar farklı olabilir, çanta ağır olur, koşu, yürüyüş uzun olur, biraz daha disiplin işte. Ama kazın ayağı öyle değilmiş.      Kimse bana gitmeden demedi ki; "Yunus bunlar adamı aç bırakıyor, 30-40 kg çanta taşıtıyor, uyku uyutmuyor, 2nci bir şans vermiyor" diye. Zamanında gitmek ister misin dediler, tabi kursun TSK'da bir adı, bir namı var, Ranger kursuna gidilmez mi. Girdik ingilizce sınavına, sırt çantalı koşuymuş, yüzmeymiş yaptık, tamam dedik bu iş olur. Ama daha önce kursa giden komutanlarımızla görüşünce bu işin çok daha ciddi olduğunu, belli bir fiziki kabiliyet, ingilizce bilgisi ve askeri ön bilgi gerektirdiğini anladım. Bunların bir kısmını gitmeden önce hazırladım, çalıştım, kondisyon yapmaya çalıştım. Bir kısmını ise mecburen Amerikaya gittiğimde tec

Şiir Gibi Yaşamalı Hayatı...............

Şiir Gibi Yaşamalı Hayatı............... Nazım Hikmet      Hayat sadece ekstrem sporlar yapmak, egzotik tatillere gitmek, hızlı arabalara binmekle zevkli hale gelmiyor. Onu zenginleştirmek, yaşanılabilir hale getirmek bizlerin elinde. Bu sadece kesemizin, banka hesabımızın, yastık altındaki birikimimizin değil, aynı zamanda maneviyatımızın, iç dünyamızın gelişmesi ve zenginleşmesi. Bunu yapmak için paraya, kariyere ihtiyacınız yok. Bol bol okumaya, okuduklarınızı düşünmeye, değerlendirmeye ihtiyacınız var. İnsan canı çok sıkkın olduğunda bir yarım saatini ayırıp kafasını dağıtabilir, farklı bir dünyaya açılabilir ve dertlerinden uzaklaşabilir.       Tabiki bu sadece romanla, hikaye ile olmaz. Şiirle olur, güzel bir sözle olur, masal ile olur, hangi bilgiye ve bilgeliğe nereden ulaşacağınız belli olmaz. Kısacık bir hikayeden yepyeni anlamlar, dersler çıkarabileceğiniz gibi 400-500 sayfalık bir kitaptan hiçbir zevk almamanız ve fayda sağlamayabilirsiniz. Bu konuda tavsiy

Evde lotus yetiştirmek.../ лотос / Lotus flower

lotus    Evde bir su bitkisi yetiştirmek, neden olmasın..Bu lotus da olabilir, nilüfer de. Gerçi internet sitelerine bakarsanız bunların dışında da birçok tür var. Ama görünüşlerine bakarsanız en dikkat çekenleri çiçekleri nedeniyle bu ikisi.      Ben lotus tohumlarımı bir internet sitesinden aldım. ilk denememde tohum yaşamadı ancak ikincisinde başarılı oldum ve çiçeğim şu an su dolu saksımda gayet mutlu. önemli olan önce sağlıklı bir tohum bulmak. ilgilenen arkadaşlara tohum satın aldığım sitenin ismini de bir ara veririm. burada da lotusumun tohumdan başlayıp çiçek açana kadar olan gelişimini de yazacağım ve fotoğraflarını koyacağım. ilgilenirseniz zengarden dükkanından bu tohumlara ulaşabilirsiniz ve hazırlıklara başlayabiliriz.     Burada önemli olan tohumların alındıktan sonra uygun şekilde falçatayla kesilmesi ve iç kısma ulaşılması. Yetersiz keserseniz, tohum içine su almıyor ve haftalarca bekliyorsunuz. Çok keserseniz tohum ölüyor. En iyisi resimde görüldüğü gibi i

Komşu Kapısı - GÜRCİSTAN / GEORGIA - TBILISI/ ГРУЗИЯ - ТБИЛИСИ

Tiflis NEREYE GİDİYORUZ?  J GÜRCİSTAN- TİFLİS/ GEORGIA - TBILISI/ ГРУЗИЯ - ТБИЛИСИ Merhaba arkadaşlar. Bu yazımda ilgili olan arkadaşlara kabaca Gürcistan Tiflis hakkında bilgi vermek istiyorum.  Tabiki bir tur şirketi kadar bilgim yok, ancak zaten çoğumuzun da tur şirketlerini tercih etmediğini, tatile gitmeden blog sitelerini ve gezi sayfalarını incelediğini biliyoruz. Öncelikle Gürcistan’ın gezilebilece3k 2 büyük şehri var deniyor, Batum ve Tiflis. Hatta Karadeniz bölgesinde Artvin üzerinden direk kara yolu ile geçiş var, ancak bunu sadece Batum’u gezecekseniz tercih edin bence, çünkü Tiflis-Batum arası 366 km, tatiliniz yolda geçmesin. Mesela motosikletle gidenleri duymuştum, Batum’u bilmiyorum ama Tiflis motosikletle gezilesi bir yer değil bilginiz olsun. Tabiki her zamanki gibi gitmeden önce biletimizi almamız lazım. Uçuşlar genelde İstanbul üzerinden yapılıyor, Ankara olursa tekrar İstanbul’a uçakla gidip ayrıca uçak parası veriyorsunuz. Türk hava yolları pahalı